NowościAktualnościVolvo zwraca pieniądze za swój elektryk

Volvo zwraca pieniądze za swój elektryk

Ogromna ilość problemów z oprogramowaniem spowodowała, że Volvo zostało zmuszone do zwrotu pieniędzy za swój samochód elektryczny.

Volvo EX30 to kompaktowy SUV elektryczny, który jest dostępny od ponad roku w ofercie szwedzkiego producenta. Wyposażony w zaawansowane technologie i napęd elektryczny, EX30 łączy zrównoważony rozwój z typowym dla Volvo komfortem i bezpieczeństwem. Model ten oferuje nowoczesny design, przestronne wnętrze i imponujący zasięg na jednym ładowaniu.

Ale okazuje się, że zaawansowane technologie mogą pogrzebać marzenia tego modelu o podbiciu europejskiego rynku. Jak donosi brytyjski Autocar, ogromna ilość problemów z działaniem oprogramowania w Volvo EX30 spowodowała, że producent w Wielkiej Brytanii przez obowiązujące przepisy został zmuszony do zwrotu pieniędzy za dostarczone już do klientów egzemplarze.

Problemy na jakie skarzą się posiadacze Volvo EX30 to wyłączające się niespodziewanie ekrany, czy brak reakcji przycisków na kierownicy. Jednak to nie wszystko. W elektrycznym Volvo EX30 pojawią się problemy z ładowaniem – samochód nie chce się ładować. A najpoważniejszym problemem jest losowe aktywowanie się systemów hamowania awaryjnego.

Właściciele dzielili się w sieci historiami i zdjęciami zablokowanych ekranów dotykowych systemu informacyjno-rozrywkowego, wyświetlania nieprawidłowych informacji (takich jak czas i zasięg), przywracania profili do ustawień fabrycznych i awarii systemów wspomagających kierowcę.

Jak donosi Autocar, niektóre problemy były tak uciążliwe i powracające, że właściciele EX30 zdecydowali się na zwrot swoich samochody do Volvo w celu uzyskania pełnego zwrotu kosztów.

VOLVO EX30
Przeładowanie elektroniką wnętrza Volvo EX30 okazało się błędem chińsko-szwedzkiego producenta.

Rzecznik brytyjskiego oddziału Volvo powiedział w oświadczeniu: „Zdajemy sobie sprawę, że nie tego oczekują od swojego samochodu Volvo i pracujemy nad tym, aby naprawić to tak szybko, jak to możliwe, przy minimalnych niedogodnościach dla naszych klientów. W bardzo niewielkiej liczbie przypadków w Wielkiej Brytanii klienci zdecydowali się skorzystać z przysługujących im praw konsumenckich i zwrócić swoje samochody. Volvo Cars stara się i nadal wspiera swoich klientów przez cały okres ich posiadania, a ogólnie rzecz biorąc, nadal jesteśmy zachęcani pozytywnymi opiniami, które otrzymujemy od właścicieli”.

Dodatkowo, model ten czasowo zniknął z konfiguratora online Wielkiej Brytanii. Centrala twierdzi, że jest to przygotowanie do debiutu nowego modelu – mamy nadzieję, że już z odpowiednimi poprawkami.

Od kilku lat Volvo Cars należy do chińskiego koncernu Geely Holding Group, który przejął szwedzką markę w 2010 roku. Mimo zmiany właściciela, Volvo stara się zachować swoją szwedzką tożsamość, kontynuując produkcję samochodów o wysokim standardzie bezpieczeństwa i nowoczesnym designie. Pod kierownictwem Geely, Volvo zwiększyło swoje inwestycje w rozwój technologii elektrycznych i autonomicznych, co pozwoliło marce na rozwój i zdobywanie nowych rynków na świecie.

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji