UżywaneOpinieUżywane Volvo S90 II (od 2016 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używane Volvo S90 II (od 2016 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Być może już wkrótce w ofercie Volvo będą same elektryczne SUV-y i crossovery. To świetna okazja na zakup np. S90 z drugiej ręki. Jakie są opinie o tym modelu?

Szwedzkie limuzyny mają dość ciekawą historię i spoglądając na jej karty, zazwyczaj kojarzą się z mocno kanciastymi, prostymi stylistycznie modelami. Nie oznacza to oczywiście, że w portfolio szwedzkiej marki nie ma pięknie narysowanych aut, czego przykładem jest zjawiskowe coupe – P1800. W kontrze do takich modeli jak Volvo 240 stoi ostatni (dosłownie i w przenośni) model topowej limuzyny S90. Piękna, płynna linia, wiele charakterystycznych elementów i akcentów, które nie pozwalają pomylić S90 z innym modelem. Co prawda nie ma on takiej popularności jak niemieckie odpowiedniki w klasie – Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E – ale jeśli ktoś chce się nieco wyróżnić i poczuć wyjątkowo, S90 będzie idealnym wyborem.

Volvo S90 II tył
Volvo S90 w praktycznie każdej konfiguracji prezentuje się bardzo elegancko i imponująco.

Używane Volvo S90 – nadwozie, wymiary

Duży, prestiżowy sedan o eleganckiej sylwetce, który w niektórych konfiguracjach zachwyca. Metaliczny lakier, duże felgi z chromowanymi akcentami, liczne nakładki i wstawki lakierowane w kolorze nadwozia oraz duży, lecz nie przesadzony, chromowany grill z finezyjnie wyżłobionymi pionowymi poprzeczkami. Przednie lampy z sygnaturą a’la „młot Thora” oraz tylne klosze w specyficznym ułożeniu podkreślają łagodnie zaznaczoną linię klapy bagażnika. Dodatkowo, bardzo klasyczna, spójna i symetryczna linia nadwozia oraz nieprzeciętne gabaryty. Volvo S90 wciąż imponuje i z pewnością, gdyby Volvo zdecydowało się na dalsze oferowanie tego modelu, aktualizując nieco wygląd i wnętrze, nikt nie miałby nic przeciwko, by ten samochód pozostał w ofercie tak długo, jak to możliwe. Niestety są to prawdopodobnie ostatnie lata istnienia S90-tki w ofercie szwedzkiego producenta, bez szans na bezpośredniego następcę. Jeśli chodzi o wymiary, szwedzkie kombi mierzy 4969 mm długości, 1879 mm szerokości i 1440 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2941 mm.

Volvo S90 II przód
Srebrny, grafitowy, a może biały? S90 wygląda dobrze w każdym kolorze, choć niektórym może brakować czerwieni i błękitu w palecie kolorów.

Używane Volvo S90 – wnętrze, bagażnik

Wnętrze samochodu jest przestronne i wygodne, z dopracowanymi, solidnymi i wysokiej klasy elementami. Materiały imponują jakością, a poszczególne części idealnie się ze sobą łączą bez zbędnego trzeszczenia podczas jazdy. Stylizacja jest minimalistyczna i bardzo elegancka. Jasne wnętrze nadaje luksusowego charakteru, a fotele z szerokimi możliwościami regulacji, w tym długości siedziska, zapewniają komfort podczas długich podróży. Tradycyjne przyciski i pokrętła na desce rozdzielczej zostały zastąpione ekranem dotykowym, który jest prosty w obsłudze, choć wymaga pewnego przyzwyczajenia. Podobnie jest z wirtualnymi zegarami przed kierowcą – są estetyczne i czytelne, ale niektóre ustawienia komputera pokładowego mogą być trudne do znalezienia. Tak czy inaczej, jakość materiałów i wygląd wnętrza są bez zarzutu, więc jeśli ktoś nie liczy na technologiczne fajerwerki, będzie w pełni usatysfakcjonowany.

Volvo S90 II kokpit przedlift
Wersję sprzed liftingu najłatwiej poznać po tradycyjnej dźwigni skrzyni biegów. Poza tym jakość i stylistyka są na takim samym poziomie.
Volvo S90 II kokpit polift
Po liftingu uwagę zwraca przede wszystkim ciekawa, kryształowa „gałka” skrzyni biegów. Nowe są również kolory tapicerek.

Konsola środkowa pomiędzy fotelami prezentuje się bardzo estetycznie, z małymi schowkami ukrytymi pod eleganckimi roletkami. Przełącznik zapłonu w formie małej, wytłoczonej gałki jest niezwykle atrakcyjny, a obok niego znajdują się pokrętło do wyboru trybów jazdy oraz dwa przyciski do obsługi hamulca ręcznego i funkcji Auto Hold. Na tylnej kanapie jest dużo miejsca na nogi i głowę, a szerokość również jest satysfakcjonująca – dwoje dorosłych pasażerów będzie podróżowało w pełnym komforcie. Niestety środkowe miejsce nie nadaje się na dłuższe trasy ze względu na wysoki tunel środkowy i specyficzne wyprofilowanie siedziska. Ciekawym rozwiązaniem jest podkładka na skrajnych miejscach kanapy, którą można podnieść i zamienić w siedzisko dla większego dziecka. Bagażnik – jak na auto z nadwoziem sedan – jest bardzo ustawny i pojemny. Oferuje 461 litrów w standardowej konfiguracji dla 5 osób. W przypadku hybrydy plug-in pojemność bagażnika została zredukowana o 30 litrów.

Volvo S90 II fotele
Wystarczy rzut oka na te fantastyczne fotele, aby od razu zapragnąć dalekiej podróży za kierownicą S90.
Volvo S90 II kanapa
Kanapa również jest niezwykle wygodna, ale warto zwrócić uwagę na tunel środkowy, który na pewno wpłynie na komfort podróży środkowego pasażera.
Volvo S90 II bagażnik
Bagażnik – jak na sedana – jest bardzo pojemny i ustawny.
Volvo S90 II bagażnik
Po złożeniu oparć kanapy co prawda wysokość bagażnika jest taka sama, ale niemal płaska podłoga podnosi funkcjonalność.

Używane Volvo S90 – silniki

Oferta silnikowa S90 jest bardzo obszerna, ale należy pamiętać, że wszystkie układy napędowe bazują na tym samym 2-litrowym silniku. To szkoda, ponieważ większy silnik pasowałby do dużej, eleganckiej limuzyny, a niemiecka konkurencja nadal oferuje większe jednostki napędowe w swoich modelach. Tak czy inaczej pod maską może pracować silnik 2.0 T5 o mocy 254 KM (po zmianach o mocy 250 KM) i momencie obrotowym 340 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7 sekund. Silniejszą opcją jest 2.0 T6 o mocy 320 KM (potem 310 KM) i momencie obrotowym 400 Nm, osiągającym setkę w nieco ponad 6 sekund. Maksymalna prędkość przed ograniczeniem do 180 km/h wynosi 250 km/h.

Istnieje także wersja hybrydowa 2.0 T8 TwinEngine o mocy nawet 455 KM, idealna dla osób, które mogą regularnie ładować auto i jeżdżą na krótkich dystansach. Po 2020 roku pojawiły się wersje z miękką hybrydą, takie jak 2.0 B4 i B6 o mocy 197 i 299 KM.

Volvo S90 II znaczek
Wersje z napędem AWD zapewniają świetną trakcję i jeszcze więcej bezpieczeństwa.

Dla miłośników silników Diesla przygotowano kilka opcji. Podstawowy 2.0 D3 ma moc 150 KM i moment obrotowy 350 Nm, przyspieszając do setki w ponad 10 sekund, a przy pełnym obciążeniu czas ten może się wydłużyć o 1-2 sekundy. Średnie zużycie paliwa według producenta to 6,5 l/100 km. Mocniejsza wersja 2.0 D5 oferuje 235 KM i moment obrotowy 480 Nm, osiągając setkę w 7,2 sekundy. Zużycie paliwa w tej wersji wynosi średnio 5,6 l/100 km według producenta.

Używane Volvo S90 – opinie użytkowników

 Zalety 

„Rewelacyjna, bardzo elegancka i ponadczasowa stylistyka”.

„Doskonały wygląd i wyposażenie praktycznie każdej konfiguracji”.

„Niezwykle komfortowe i bardzo dobrze wykończone wnętrze”.

„Spora oferta silnikowa o zróżnicowanej mocy”.

 Wady 

„Należy dokładnie sprawdzić wersje z silnikami Diesla (możliwe tuszowanie przebiegów)”.

„System info-rozrywki wymaga przyzwyczajenia”.

„Egzemplarze z dużymi felgami są podatne na uszkodzenia”.

„Bardzo wysoka cena zadbanych egzemplarzy”.

Volvo S90 II bok
Volvo S90 – klasyczny, elegancki sedan.
Volvo V90 bok
Volvo V90 – a dla tych, którzy potrzebują auta rodzinnego, jest piękne kombi.

Używane Volvo S90 – awaryjność, typowe usterki

Volvo S90 to nowoczesne auto, które nie sprawia wielu problemów, nawet w przypadku pierwszych modeli z początku produkcji. Niemniej jednak, najmocniejsze wersje mogą być nieco zużyte, ponieważ 2-litrowy silnik generuje dużą moc, co jest wyzwaniem dla układu napędowego – auto jest duże i ciężkie. Warto sprawdzić, czy zawieszenie, skrzynia biegów czy inne elementy elektroniczne działają poprawnie. Volvo S90 ma luksusowy charakter, ale często jest używane jako samochód rodzinny, głównie do jazdy po mieście. Dlatego warto zwrócić uwagę na stan wnętrza i upewnić się, że nie ma uszkodzeń, rys, plam na tapicerce, brudu w bagażniku itp.

Volvo S90 II ekran
Ekran w orientacji pionowej jest czytelny, a system dość prosty w obsłudze, choć brakuje mu zaawansowanych opcji.

Używane Volvo S90 – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Volvo S90 znajdziemy na podszybiu w lewym dolnym rogu, jak również w systemie info-rozrywki pod pozycją System-Informacje-Numer VIN pojazdu. Numer VIN znajduje się również na tabliczce znamionowej pod drzwiami, na słupku B po lewej stronie.

Używane Volvo S90 – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 220 ogłoszeń dotyczących Volvo S90. Przykładowo model z 2016 roku z przebiegiem 115 000 kilometrów, z silnikiem benzynowym 2.0 T5 o mocy 254 KM to koszt około 125 000 złotych. Za około 180 000 złotych kupimy egzemplarz z 2020 roku z przebiegiem 110 000 kilometrów z silnikiem wysokoprężnym 2.0 D5 o mocy 235 KM i napędem na cztery koła.

Volvo S90 II przedlift
Volvo S90 II przed liftingiem (2016-2020)
Volvo S90 II polift
Volvo S90 II po liftingu (od 2020 r.)

Używane Volvo S90 – podsumowanie

Volvo S90 to duża limuzyna o wysublimowanym charakterze. Auto emanuje elegancją i stylem, choć sportowych emocji w nim niewiele. Autu nie brakuje mocy, ale jeśli ktoś lubi sportową jazdę i chce zaimponować innym np. mocnym brzmieniem silnika, powinien skierować kroki w stronę aut niemieckiej konkurencji. Tu liczy się skandynawski spokój, jakość i elegancja.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Volvo:

Używane Volvo V70 III (2007-2016) – opinie użytkowników

Używane Volvo XC60 II (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Volvo S90 II bok

Volvo S90 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 494/201/147 cm
Rozstaw osi 294 cm
Pojemność bagażnika 560-1526 l
Volvo S90 – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki benzynowe i Diesla)
Silnik 2.0 T5 2.0 T6 2.0 D4 2.0 D5
Pojemność 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³
Paliwo PB PB ON ON
Maks. moc 250 KM 320 KM 190 KM 235 KM
Maks. moment 350 Nm 400 Nm 400 Nm 480 Nm
0-100 km/h 6,8 s 5,9 s 8,2 s 7,2 s
Prędkość maks. 230 km/h 250 km/h 220 km/h 230 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,7 l/100 km 7,4 l/100 km 4,5 l/100 km 4,8 l/100 km
Volvo S90 – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane napędy hybrydowe)
Silnik 2.0 B4 MHEV 2.0 T8 TwinEngine (PHEV) 2.0 T8 TwinEngine (PHEV)
Pojemność 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³
Paliwo PB + EV PB + EV PB + EV
Maks. moc 211 KM 391 KM 455 KM
Maks. moment 300 Nm 640 Nm 709 Nm
0-100 km/h 7,9 s 5,1 s 4,7 s
Prędkość maks. 180 km/h 180 km/h 180 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,7 l/100 km 1,8 l/100 km 1,1 l/100 km

Używane Volvo S90 – galeria

Volvo S90 II przód Volvo S90 II przód Volvo S90 II bok Volvo S90 II tył Volvo S90 II tył Volvo S90 II tył Volvo S90 II bok

Volvo S90 II lampa
Charakterystyczna sygnatura LED w kształcie młota Thora pozwala rozpoznać S90 już z daleka.
Volvo S90 II kokpit
Jasna tapicerka, również na kierownicy, ciemne wstawki, trochę satynowego srebra i szkła – wnętrze S90 prezentuje się świetnie.
Volvo S90 II zegary
Wirtualne zegary są czytelne i minimalistyczne, choć zwolennicy tradycyjnych rozwiązań na pewno woleliby klasyczne zegary.
Volvo S90 II ekran
W nowszych wersjach S90 nawigacja bazuje na mapach Google’a.
Volvo S90 II ekran
Zestaw kamer 360 stopni zdecydowanie pomaga w lawirowaniu dość dużym sedanem.
Volvo S90 II ekran
Ilość systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy powinna zadowolić nawet wybrednych użytkowników.
Volvo S90 II panel multimediów
Zamiast przycisków do sterowania klimatyzacją, jest niewielki panel do sterowania multimediami. Klimatyzacja została przeniesiona na ekran główny.
Volvo S90 II tunel środkowy
Tunel środkowy prezentuje się całkiem nieźle, szczególnie po liftingu i z elementami ze szkła.
Volvo S90 II tryby jazdy
Gustowne i wygodne pokrętło do zmiany trybów jazdy to bardzo dobry pomysł.
Volvo S90 II schowek
W schowku znajdziemy m.in. zmieniarkę płyt CD oraz porty USB.
Volvo S90 II fotele
Volvo S90 to klasa sama w sobie i w niektórych konfiguracjach wciąż potrafi zachwycić.
Volvo S90 II kanapa
Podróżowanie na kanapie to czysta przyjemność. Dwójka dorosłych pasażerów będzie miała bardzo dobre warunki i mnóstwo przestrzeni.
Volvo S90 II tunel środkowy
Niestety pasażer siedzący na środkowym miejscu kanapy ma dość wysoki tunel, co negatywny wpływa na komfort podróży.
Volvo S90 II podłokietnik
Podłokietnik jest szeroki i bardzo komfortowy.
Volvo S90 II bagażnik
Bagażnik jest zaskakująco pojemny, choć nadwozie typu sedan ma swoje ograniczenia.
Volvo S90 II bagażnik
Jeśli ktoś będzie chciał przewieźć długie przedmioty, po złożeniu oparć kanapy uzyska płaską powierzchnię.
Volvo S90 II plug-in
Możliwość ładowania hybrydy z gniazdka zapewnia dodatkowy zasięg podczas jazdy bezemisyjnej.
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji