OponyTesty oponTest opon letnich do szybkich aut

Test opon letnich do szybkich aut [RANKING 2024]

Zespół brytyjskiego magazynu specjalizującego się w testowaniu opon – Tyre Reviews – zbadał właściwości najpopularniejszych produktów segmentu premium przeznaczonych do szybkich samochodów. Które opony powinni wybrać najbardziej wymagający kierowcy?

W zestawieniu wzięły udział znane kierowcom produkty UHP (Ultra High Performance – z angielskiego „opony o najwyższych osiągach”). Do testu wybrano popularny rozmiar 225/40 R18 pasujący do wielu usportowionych wersji samochodów, takich jak m.in. Volkswagen Golf R, Renault Megane RS czy Seat Leon Cupra. Te napędzane 300-konnymi silnikami auta dysponują bardzo dobrymi osiągami, które można przenieść na asfalt tylko za pomocą najlepszych opon.

Test opon letnich UHP. Jakie opony wzięły w nim udział?

Opony, które wzięły udział w teście (alfabetycznie):
Bridgestone Potenza Sport
Continental PremiumContact 7
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
Hankook Ventus S1 Evo 3
Michelin Pilot Sport 5
Yokohama Advan Sport V107

W teście wzięły udział modele klasy średniej – Hankook i Yokohama oraz opony segmentu premium. Reprezentowały go produkty firm Bridgestone, Continental, Goodyear i Michelin. Najtańszą oponą w zestawieniu jest Yokohama – kosztuje 386 zł za sztukę, z kolei najwięcej trzeba zapłacić za opony Michelin. W tym przypadku kupno jednej sztuki oznacza wydatek 471 zł.

Test opon UHP
Przednionapędowe auto o mocy 300 KM bez opon o najwyższych parametrach nie jest w stanie przenieść swoich dobrych osiągów na asfalt.

Test opon letnich 225/40 R18 – opisy opon

Poniżej prezentujemy krótkie opisy zawierające wnioski o poszczególnych oponach (także tabelki zawierające wyniki pomiarów dróg hamowania na poszczególnych nawierzchniach).

Bridgestone Potenza SportBridgestone

Bridgestone to opona o sportowym charakterze – zapewnia doskonałą przyczepność i precyzję prowadzenia podczas jazdy po suchym i mokrym torze. Bardzo dobrze radzi sobie też w próbach hamowania. Do wad Potenzy Sport należy zaliczyć najwyższe w stawce opory toczenia oraz szybkie zużywanie się bieżnika.

Bridgestone Potenza Sport – wybrane wyniki
Bridgestone Potenza Sport
Cena 1 sztuki434 zł
Pomiary na mokrej nawierzchni
Droga hamowania ze 80-0 km/h28,3 m
Pomiary na suchej nawierzchni
Droga hamowania ze 100-5 km/h33,2 m

Continental PremiumContact 7Continental

Continental to najlepiej hamująca na mokrym asfalcie opona w zestawieniu. Wygrywa także próby aquaplaningu oraz hałasu i ma najniższe z testowanych produktów opory toczenia. Podczas jazdy po torze zapewnia wysoką precyzję prowadzenia. Warto zauważyć, że PremiumContact 7 jest najtańszą w teście oponą segmentu premium.

Continental PremiumContact 7 – wybrane wyniki
Continental PremiumContact 7
Cena 1 sztuki414 zł
Pomiary na mokrej nawierzchni
Droga hamowania ze 80-0 km/h27,1 m
Pomiary na suchej nawierzchni
Droga hamowania ze 100-5 km/h33,4 m

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6Goodyear

Goodyear to stabilna opona zapewniająca wysoki poziom bezpieczeństwa. Choć z konkurencją wygrywa tylko w konkurencji hamowania awaryjnego na suchej nawierzchni, w pozostałych próbach plasuje się na wysokich lokatach. Bardzo dobrze radzi sobie podczas sportowej jazdy po torze, wolno się zużywa i ma niskie opory toczenia.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 – wybrane wyniki
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
Cena 1 sztuki424 zł
Pomiary na mokrej nawierzchni
Droga hamowania ze 80-0 km/h28,6 m
Pomiary na suchej nawierzchni
Droga hamowania ze 100-5 km/h33,0 m

Hankook Ventus S1 Evo 3Hankook

Hankook przyzwoicie wypada w konkurencjach na mokrym asfalcie z wyjątkiem próby aquaplaningu – tu uzyskuje najsłabszy rezultat. Skutecznie hamuje na suchej nawierzchni, za to zajmuje ostatnią lokatę próbie sportowej jazdy po suchym torze. Koreańska opona ma niskie opory toczenia i jest cicha na zewnątrz samochodu.

Hankook Ventus S1 Evo 3 – wybrane wyniki
Hankook Vnetus S1 Evo 3
Cena 1 sztuki391 zł
Pomiary na mokrej nawierzchni
Droga hamowania ze 80-0 km/h28,9 m
Pomiary na suchej nawierzchni
Droga hamowania ze 100-5 km/h33,4 m

Michelin Pilot Sport 5Michelin

Na mokro Michelin imponuje wysoką odpornością na aquaplaning, ale kiepsko wypada w próbie jazdy sportowej po torze. Z kolei drogę hamowania w tych warunkach ma na przeciętnym poziomie. Podobnie z hamowaniem i jazdą sportową na sucho – tu też plasuje się pod koniec stawki. Z wysoką przewagą wygrywa próbę odporności na zużycie.

Michelin Pilot Sport 5 – wybrane wyniki
Michelin Pilot Sport 5
Cena 1 sztuki471 zł
Pomiary na mokrej nawierzchni
Droga hamowania ze 80-0 km/h29,1 m
Pomiary na suchej nawierzchni
Droga hamowania ze 100-5 km/h33,6 m

Yokohama Advan Sport V107Yokohama

W próbach na mokrej nawierzchni Yokohama plasuje się pod koniec tabeli wyników, co nie znaczy że nie zapewnia wymaganego bezpieczeństwa. Z kolei na sucho przegrywa rywalizację w próbie hamowania awaryjnego, ale zajmuje pierwsze miejsce w konkurencji jazdy sportowej na czas. Jej bieżnik szybko się zużywa i ma wysokie opory toczenia.

Yokohama Advan Sport V107 – wybrane wyniki
Yokohama Advan Sport V107
Cena 1 sztuki386 zł
Pomiary na mokrej nawierzchni
Droga hamowania ze 80-0 km/h29,7 m
Pomiary na suchej nawierzchni
Droga hamowania ze 100-5 km/h34,7 m

Ranking opon letnich – wyniki testu

Poniżej prezentujemy klasyfikację końcową tegorocznego testu opon letnich w rozmiarze 225/40 R18 przeprowadzonego przez dziennikarzy brytyjskiego magazynu Tyre Reviews.

Klasyfikacja testu opon letnich 2024

  1. Continental PremiumContact 7 (cena: 414 zł)
  2. Michelin Pilot Sport 5 (cena: 471 zł)
  3. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 (cena: 424 zł)
  4. Hankook Ventus S1 Evo 3 (cena: 391 zł)
  5. Bridgestone Potenza Sport (cena: 434 zł)
  6. Yokohama Advan Sport V107 (cena: 386 zł)

Tegoroczny test opon letnich UHP w rozmiarze 225/40 R18 wygrywa Continental PremiumContact 7. Niemiecki produkt jest dobrze zbilansowany i we wszystkich konkurencjach testowych uzyskuje wysokie noty. Dodatkową zaletą Continentala jest atrakcyjna cena. Na drugiej pozycji plasuje Michelin Pilot Sport 5, który na drodze zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, jednak podczas sportowej jazdy ustępuje rywalom. Na najniższym stopniu podium rywalizację kończy Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, który okazuje się produktem o wyrównanych parametrach na wysokim poziomie. Czwarta lokata Hankooka Ventus S1 Evo 3 pokazuje, że opony koreańskiego producenta skutecznie nawiązują walkę z produktami klasy premium. Na piątym miejscu tegoroczne zmagania kończy Bridgestone Potenza Sport. Opona o bardzo wysokich parametrach i sportowym zacięciu sporo punktów straciła za szybkie tempo zużywania bieżnika i wysokie opory toczenia. Tabelę wyników zamyka japońska Yokohama Advan Sport V107, która oferuje przeciętne, lecz bezpieczne parametry, ale także ma wysokie opory toczenia i szybko się zużywa.

Test opon UHP
Próby na torze zwycięża Bridgestone, ale podczas jazdy po drogach bezkonkurencyjny okazuje się Continental. Niemiecka opona zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa i jest przy tym przyjazna środowisku.

Wyniki testu pokazują, że w segmencie UHP występują spore różnice w charakterystyce opon. O ile wybierając się na tor najlepiej założyć ogumienie Bridgestone, to już podczas codziennej jazdy nie będzie ono optymalne. W takich warunkach najlepiej wybrać ogumienie Continental, które łączy wysokie osiągi z trwałością i niskim zużyciem paliwa. Do tego jest najtańszym produktem premium w teście.

Redakcja poleca inne artykuły dotyczące opon:

Test opon letnich 215/55 R17 (2024)

Test opon letnich 225/50 R17 (2024)

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji