Współpraca reklamowaPogadaj z samochodem – asystent głosowy Skody wzbogacony o możliwości sztucznej inteligencji...

Pogadaj z samochodem – asystent głosowy Skody wzbogacony o możliwości sztucznej inteligencji ChatGPT

Laura, asystentka głosowa Skody, wykorzystuje teraz ChatGPT jako nowe, dynamiczne źródło informacji. Można ją zapytać np. o hasła encyklopedyczne.

Funkcjonalność asystenta głosowego Skody, aktywowanego hasłem „Hej, Laura” została znacznie rozszerzona dzięki integracji z zaawansowanym narzędziem sztucznej inteligencji – ChatGPT. Nowa funkcja będzie mogła odpowiadać na pytania wykraczające poza pierwotną wiedzę Laury. Na razie jest dostępna w czterech językach (angielski, hiszpański, czeski i niemiecki), dla Enyaqa z nową wersją oprogramowania 4.0 wydaną na rok modelowy 2024, nowych generacji Superba i Kodiaqa, a także dla zmodernizowanej Octavii (modele zbudowane na platformach MEB GP i MQB EVO i wyposażone w najnowszą generację systemów informacyjno-rozrywkowych).

Aktualizacja rozszerza możliwości Laury poza dotychczasowe polecenia głosowe, umożliwiając jej odpowiadanie na pytania dotyczące różnych tematów. Jeśli pytanie nie dotyczy kategorii „Samochód”, „Dane”, „Pogoda”, „Wiadomości”, „Sport” lub „Akcje”, zostanie automatycznie przekierowane do Chat Pro, który jest płynnie połączony z ChatGPT. Za każdym razem, gdy to chatbot jest źródłem odpowiedzi, Laura poprzedza odpowiedź słowami „Według ChatGPT…”. Kontrola użytkownika nad asystentem głosowym pozostaje niezmieniona, a funkcję można wyłączyć w ustawieniach prywatności w systemie informacyjno-rozrywkowym pojazdu (jednakże w Enyaqach obsługujących tę funkcjonalność jest ona zawsze aktywna).

Co istotne, producent zwrócił szczególną uwagę na bezpieczeństwo danych użytkownika i samochodu. ChatGPT nie ma dostępu do danych pojazdu ani danych osobowych; wszystkie żądania są przetwarzane anonimowo, a interakcje są natychmiast po tym usuwane, tak aby zapewnić najwyższy poziom ochrony danych.

Wprowadzając tę nową funkcję łączności, Skoda zapewnia klientom dodatkową wygodę – mogą oni pytać asystenta o pytania z wiedzy ogólnej, nawet złożone, lub np. szczegóły danej lokalizacji. Znacząco poszerza to możliwość „rozmowy” z samochodem. Aby korzystać z nowego rozwiązania, użytkownicy potrzebują jedynie aktywnego pakietu inforozrywki online.

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji