Jakie jest prawidłowe ciśnienie powietrza w oponach w samochodzie Peugeot 306 (1993-2002)? Jakie są zalecane wymiary opon do tego samochodu?
Peugeot 306 to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 1993-2002. Charakteryzuje się atrakcyjnym, aerodynamicznym designem oraz solidną konstrukcją. Wnętrze samochodu jest przestronne i wygodne, idealne dla codziennych podróży. Peugeot 306 jest popularny ze względu na niskie koszty eksploatacji oraz łatwość w prowadzeniu. To niezawodny i praktyczny samochód, który sprawdzi się zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych tras.
Tabele ciśnienia i rozmiaru opon dla Peugeot 306 (1993-2002)
Poniżej prezentujemy tabele z prawidłowym ciśnieniem opon i ich rozmiarami dla samochodu Peugeot 306 (1993-2002). Wartość ciśnienia podana jest w barach. W pierwszych dwóch kolumnach podane jest ciśnienie opon dla nieobciążonego samochodu, w dwóch kolejnych dla obciążonego (obc.). W pierwszej kolumnie znajdziecie homologowane rozmiary opon dla danego modelu.
CIŚNIENIA OPON – SPIS MAREK I MODELI
PEUGEOT 306 1.1 L 60 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
165/70 R13 79T |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
175/65 R14 82T |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
PEUGEOT 306 XSI 2.0 L 135 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
195/55 R15 84V |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.5 bar |
PEUGEOT 306 1.6 L 90 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
175/65 R14 82T |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
175/70 R13 82T |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
185/65 R14 86T |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
PEUGEOT 306 1.4 L 75 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
165/70 R13 79T |
2 bar |
2 bar |
2 bar |
2 bar |
175/65 R14 82T |
2 bar |
2 bar |
2 bar |
2 bar |
185/65 R14 86T |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
PEUGEOT 306 S16 2.0 L 150 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
195/55 R15 84V |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.5 bar |
PEUGEOT 306 S16 2.0 L 167 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
195/55 R15 85V |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.5 bar |
PEUGEOT 306 1.8 L 110 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
175/65 R14 82T |
2 bar |
2.1 bar |
2 bar |
2.1 bar |
185/65 R14 86H |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
195/55 R15 85H |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
3 bar |
PEUGEOT 306 1.8 LPG 110 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
185/65 R14 86H |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
195/55 R15 85H |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
3 bar |
PEUGEOT 306 2.0 L 133 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
185/65 R14 82H |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
195/55 R15 84V |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.5 bar |
PEUGEOT 306 XSI 2.0 L 123 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
185/55 R15 82V |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.2 bar |
PEUGEOT 306 1.6 L 98 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
185/65 R14 86T |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
195/55 R15 84V |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.5 bar |
PEUGEOT 306 1.9 D 70 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
175/65 R14 82T |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
175/70 R13 82T |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
185/65 R14 86T |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
PEUGEOT 306 2.0 HDI 90 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
185/65 R14 86T |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
195/55 R15 84V |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.5 bar |
PEUGEOT 306 1.9 TD 90 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
175/65 R14 82H |
2.3 bar |
2.4 bar |
2.3 bar |
2.4 bar |
185/65 R14 86T |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.5 bar |
PEUGEOT 306 1.4 LPG 75 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
185/65 R14 86T |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
Dlaczego ważne jest prawidłowe ciśnienie opon?
Prawidłowe ciśnienie opon w samochodzie jest kluczowe dla bezpieczeństwa, komfortu jazdy oraz ekonomii paliwowej. Zbyt niskie ciśnienie może prowadzić do przegrzewania się opon, zwiększonego zużycia paliwa oraz wydłużenia drogi hamowania. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie może skutkować gorszą przyczepnością, nierównomiernym zużyciem bieżnika i większym ryzykiem uszkodzenia opony na nierównych nawierzchniach.
Jak mierzyć ciśnienie opon w samochodzie?
Aby prawidłowo zmierzyć ciśnienie opon, należy zaopatrzyć się w dokładny manometr. Pomiar należy wykonywać na zimnych oponach, czyli po przynajmniej trzech godzinach od ostatniej jazdy lub po przejechaniu niewielkiego dystansu (do 2 km). Manometr należy przyłożyć do zaworu opony, upewniając się o szczelności połączenia, a następnie odczytać wynik. Zalecane wartości ciśnienia można znaleźć powyżej. Regularne sprawdzanie ciśnienia opon, co najmniej raz w miesiącu oraz przed dłuższą podróżą, jest kluczowe dla utrzymania optymalnych warunków jazdy i bezpieczeństwa na drodze.