Współpraca reklamowaNowości Hyundaia już w sprzedaży – zmodernizowane popularne modele Tucson oraz i30

Nowości Hyundaia już w sprzedaży – zmodernizowane popularne modele Tucson oraz i30

Hyundai konsekwentnie odmładza gamę i wprowadza do niej kolejne nowości. Wśród nich znalazły się m.in. tak ważne samochody, jak poddane face liftingowi SUV Tucson i kompaktowe i30. Oto przegląd najważniejszych zmian, jakich w nich dokonano.

W bogatej gamie samochodów osobowych Hyundaia w ciągu ostatniego roku pojawiło się dużo nowości, dość wspomnieć o zmodernizowanych modelach i10, i20 czy Bayon, całkiem nowych Konie oraz dużym SUV-ie Santa Fe, czy elektrycznych Ioniqu 6 i ulepszonym Ioniqu 5 i jego wersji N (warto przy okazji wspomnieć, że jeszcze w czerwcu br. zostanie zaprezentowany elektryczny mini crossover Inster, który trafi także do polskiej oferty). Teraz do sprzedaży wchodzą zaś kolejne odmłodzone samochody, czyli kompaktowy SUV Tucson oraz klasyczne kompaktowe i30. Te dwa ostatnie modele zostały niedawno oficjalnie pokazane podczas polskiej prezentacji prasowej. Zmian, szczególnie w przypadku Tucsona jest naprawdę sporo.

Hyundai Tucson

Lifting objął w większym stopniu przód, niż tył Tucsona. Wersja N-Line wyróżnia się m.in. zderzakami i lakierowanymi w kolorze nadwozia nadkolami.

Tucson to szczególnie istotny model dla Hyundaia, jest bowiem w Europie absolutnym bestsellerem tej koreańskiej marki. Najnowsza, produkowana w Czechach, generacja jest na rynku od 2020 r. i zdobyła naprawdę duże uznanie oraz popularność. Przeprowadzając modernizacje Hyundai skupił się przede wszystkim na wnętrzu.

Gros zmian nastąpiło w obrębie przeprojektowanej deski rozdzielczej. Kluczową modyfikacją jest zastosowanie dużego, lekko zakrzywionego wyświetlacza, który tworzą 12,3-calowe cyfrowe wskaźniki oraz centralny ekran, także o przekątnej 12,3 cala. Ważne, że nie zrezygnowano z klasycznego panelu sterowania klimatyzacją, a nawet go udoskonalono, wprowadzając łatwe w obsłudze pokrętła. Nowe są także takie elementy wnętrza jak kierownica, boczki drzwiowe czy tapicerki (połączenie tkaniny i skóry). W wyposażeniu pojawił się wyświetlacz przezierny (standard w wersji Platinum, opcja w N-Line), a w samochodach z produkcji od sierpnia br. zaoferowana zostanie funkcja tak zwanego cyfrowego kluczyka (m.in. do otwierania i zamykania samochodu można wykorzystać smartfon). Udoskonalono także systemy wsparcia kierowcy. Istotną z punktu widzenia ergonomii modyfikacją jest przeniesienie dźwigni wyboru biegów automatu na kolumnę kierownicy, co umożliwiło zaprojektowanie od nowa konsoli między siedzeniami. Jest w niej teraz znacznie więcej miejsca na drobiazgi (ponadto znajdują się tutaj także podłokietnik, uchwyty na kubki, bezprzewodowa ładowarka do telefonu, a także dodatkowe przyciski do sterowania wybranymi funkcjami auta).

Deska rozdzielcza znacznie się zmieniła. Nowe są m.in. zakrzywiony wyświetlacz, panel sterowania klimatyzacją i konsola między siedzeniami.

Zmiany we wnętrzu nie są jednak jedynymi, jakie wprowadzono. Tucsona po face liftingu można rozpoznać przede wszystkim po inaczej stylizowanych światłach do jazdy dziennej, grillu i zderzakach. W palecie lakierów pojawiły się nowe kolory (Cypress Green Pearl, Ecotronic Grey Pearl, Ultimate Red Metallic, Jupiter Orange Metallic oraz Sailing Blue Pearl), inne wzory mają też aluminiowe felg.

Dużym atutem Tucsona jest szeroka gama wersji wyposażenia (do wyboru: Modern, Smart, Executive, Platinum i N-Line), ale przede wszystkim odmian napędowych. Bazowa ma silnik 1.6 R4 turbo o mocy 160 KM i współpracuje z manualną skrzynią, a jego wariant z układem miękkiej hybrydy (także 160 KM) jest połączony z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (co istotne, można wybierać między wersjami z napędem na przednie lub cztery koła). Tucsona można także kupić jako hybrydę (jednostki benzynowa 1.6 turbo i elektryczna generują razem 215 KM) oraz hybrydę typu plug-in (jednostki benzynowa 1.6 turbo i elektryczna oferują łącznie 253 KM) z akumulatorem o pojemności 13,8 kWh i deklarowanym zasięgiem „na prądzie” 62-65 km (wersja 4×4). Także hybrydowe Tucsony mogą być napędzane na oś przednią lub obie, a w ich przypadku standardem jest automat o sześciu przełożeniach.

Poniżej podajemy ceny wszystkich wariantów napędowych, jakie obecnie są u nas oferowane w Tucsonie (dotyczą one podstawowych wersji wyposażenia dla danego silnika i uwzględniają aktualne promocje)

  • 1.6 T-GDI 6MT 2WD (160 KM): od 135 900 zł
  • 1.6 T-GDI 7DCT 48V 2WD (160 KM): od 158 100 zł
  • 1.6 T-GDI 7DCT 48V 4WD (160 KM): od 168 100 zł
  • 1.6 T-GDI HEV 6AT 2WD (215 KM): od 159 900 zł
  • 1.6 T-GDI HEV 6AT 4WD (215 KM): od 179 900 zł
  • 1.6 T-GDI PHEV 6AT 2WD (253 KM): od 194 900 zł
  • 1.6 T-GDI PHEV 6AT 4WD (253 KM): od 225 900 zł
W ramach modernizacji zwiększono pole oczyszczania wycieraczki.

Hyundai i30

Modernizacja przyniosła lekkie zmiany designu przodu i30.

Odmłodzenie kompaktowego i30 nie jest tak szeroko zakrojone jak w przypadku Tucsona. Z przodu zmieniły się nieco grill, wstawka pod tablicą rejestracyjną oraz obudowy świateł przeciwmgielnych, zaś z tyłu – w kombi i hatchbacku – przeprojektowano wstawkę zderzaka. Ponadto reflektory i tylne światła są teraz zawsze diodowe. I30 jest oferowane w 12 kolorach, z czego siedem jest nowych.

W kabinie zastosowano inny materiał wykończeniowy tunelu środkowego oraz wprowadzono cztery nowe tapicerki (z tkaniny, tkaniny łączonej ze skórą, skóry oraz zamszu łączonego ze skórą). Ponadto pojawiły się seryjny 4-calowy kolorowy wyświetlacz między zegarami, które w dwóch wyższych wersjach zastępują w pełni cyfrowe wskaźniki (10,25 cala), zdalna aktualizacja map oraz trzy porty USB-C oraz dodatkowe wyposażenie z dziedziny bezpieczeństwa czynnego (m.in. stosowany seryjnie w wersji N-Line asystent jazdy autostradowej). Standardem są teraz także przednie i tylne czujniki parkowania.

Auta w bogatszych wersjach wyposażenia mają w pełni cyfrowe wskaźniki.

Tak jak dotąd i30 jest oferowane w trzech wariantach nadwoziowych: hatchback, kombi (Wagon) oraz liftback (Fastback). Gama silnikowa składa się z benzynowych jednostek 1.5 R4 (96 KM; skrzynia manualna; niedostępny w Fastbacku), 1.0 R3 turbo (100 KM; skrzynia manualna lub 7-biegowy automat; niedostępny w Fastbacku) oraz 1.5 R4 turbo z instalacją mikrohybrydową (140 KM; skrzynia manualna lub 7-biegowy automat).

Poniżej podajemy ceny wszystkich wariantów silnikowych i30 hatchbacka, jakie obecnie są sprzedawane (w podstawowych wersjach wyposażenia dla danej jednostki z uwzględnieniem aktualnych promocji)

  • 1.5 DPI 6MT (96 KM): do 90 900 zł
  • 1.0 T-GDI 6MT (100 KM): od 96 900 zł
  • 1.0 T-GDI 7DCT (100 KM): od 104 900 zł
  • 1.5 T-GDI 6MT 48V (140 KM): od 115 500 zł
  • 1.5 T-GDI 7DCT 48V (140 KM): od 115 500 zł

Wagon z tymi samymi silnikami jest droższy o 4000 zł, zaś Fastback o 3000 zł.

Hyundai i30 jest nadal oferowany w trzech wersjach nadwoziowych: kombi, hatchback i liftback.

Na prezentacji prasowej zmodernizowanych Tucsona oraz i30 był także obecny najnowszy elektryczny Ioniq 5N. To prawdziwie sportowa maszyna, z elektrycznymi silnikami o mocy 609 KM (po uruchomieniu z funkcji N Grin generują one przez 10 s nawet 650 KM), napędem na cztery koła umożliwiającym jazdę kontrolowanymi poślizgami nadsterownymi, adaptacyjnym zawieszeniem, potężnymi hamulcami i 21-calowymi obręczami. Ioniq 5 N zachwyca także osiągami: od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,4 s i jest w stanie rozpędzić się do 260 km/h. Jego akumulator trakcyjny ma 84 kWh, co pozwala na uzyskanie zasięgu 448 km. Ten niezwykły model kosztuje w Polsce 369 900 zł.

Ioniq 5 N potrzebuje tylko 3,4 s, by przyspieszyć od 0 do 100 km/h.
Na tle słabszych odmian Ioniq 5 N wyróżnia się mocno zmienioną stylizacją.
Wnętrze utrzymano w ciemnej tonacji. Na kierownicy znajdują się dodatkowe przyciski do sterowania funkcjami auta.
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji