PubliczneNajpopularniejsze samochody używane w Polsce: rynek kontra ogłoszenia - RANKING

Najpopularniejsze samochody używane w Polsce: rynek kontra ogłoszenia – RANKING

W I półroczu br. znacząco, bo o ponad 16% wzrost import używanych aut do Polski. Od stycznia do czerwca ściągnięto ich blisko 450 tys. Największym wzięciem cieszą się Audi, Volkswageny i Ople. Jak wskazują dane portalu ogłoszeniowego Otomoto, Polacy bardzo chętnie wyszukują też oferty sprzedaży aut BMW.

Z analiz IBRM Samar wynika, że w czerwcu import używanych samochodów osobowych wyniósł 79 648 sztuk, czyli był o 18,3 proc. większy niż w roku ubiegłym i o 4 proc. większy niż w maju. Wynik skumulowany od początku roku to już 448 252 auta, tj. o 16,3 proc. większy w porównaniu do 2015 roku. Zauważalnie wzrósł średni wiek importowanego auta: w I półroczu było to 11 lat i 7 miesięcy, podczas gdy jeszcze w ubiegłym roku – 10 lat i 9 miesięcy.

Lista 10 najpopularniejszych sprowadzanych modeli przedstawia się następująco:

10. Audi A6 (8749 sztuk, +16,8%)
9. Audi A3 (8758 sztuk, +18,2%)
8. Ford Focus (8850 sztuk, +14,1%)
7. Opel Zafira (9035 sztuk, +15,9%)
6. Renault Scenic (9256 sztuk, +10,7%)
5. BMW serii 3 (13 338 sztuk, +18,6%)
4. Opel Astra (15 991 sztuk, +17,0%)
3. Volkswagen Passat (16 139 sztuk, +3,3%)
2. Volkswagen Golf (17 080 sztuk, +7,3%)
1. Audi A4 (18 013 sztuk, +12,8%)

A za jakimi autami rozglądają się Polacy? Rynkowe statystyki różnią się od danych serwisu Otomoto, z których wynika, że poza Volkswagenami i Oplami często przeglądane są oferty sprzedaży samochodów BMW oraz Skody Octavii.

Oto lista 10 najchętniej wyszukiwanych modeli na stronach Otomoto:

10. Audi A3
9. Skoda Octavia
8. Ford Focus
7. BMW serii 5
6. Audi A6
5. Volkswagen Passat
4. BMW serii 3
3. Opel Astra
2. Volkswagen Golf
1. Audi A4

Auta z silnikami benzynowymi stanowią 48% wyszukań, z wysokoprężnymi 32%, a z LPG – 18%. Dla wielu nabywców kluczowym kryterium jest jednak wiek pojazdu. Niemal połowa użytkowników szuka aut w wieku do 6 lat. Kolejnych 25 proc. ogranicza się do 10-latków. Niestety, dane te dość mocno kontrastują z kwotami, jakie statystyczny Kowalski przeznacza na zakup samochodu. Aż 21 proc. użytkowników szukało auta w przedziale cenowym między 5 a 10 tys. zł. 16 proc. wybierało samochody w cenach między 10 a 15 tys. zł. Kolejne 12 proc. decydowało się na auta za 15-20 tys. zł. Oznacza to, że aż 49 proc. rodaków chce na zakup samochodu przeznaczyć nie więcej niż 20 tys. zł.

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji