NowościAktualnościNajmocniejsze Audi w historii. Osiągi zwalają z nóg

Najmocniejsze Audi w historii. Osiągi zwalają z nóg

W gamie Audi e-tron GT na rok modelowy 2025 debiutuje nowa, topowa wersja RS Performance. Jej osiągi robią wrażenie. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Audi e-tron GT to efektowny sedan o linii nadwozia przypominającej coupe, który został oficjalnie przedstawiony w 2021 roku. Do tej pory klienci chcący nabyć to elektryczne auto mieli do wyboru dwie wersje silnikowe – o mocy 530 KM lub 646 KM. Dzięki sporej baterii (84 kWh netto) każda z nich mogła przejechać około 500 km na pełnym ładowaniu.

Na rok modelowy 2025 e-tron GT doczekał się sporej modernizacji. Elektryczne Audi zyskało poprawiony wygląd i nowe wzory felg, ale najważniejsze jest to, czego nie widać – większy akumulator (97 kWh), wyższa moc ładowania (320 kW zamiast 270 kW) oraz wydajniejsza rekuperacja (400 kW zamiast 290 kW).

Audi e-tron GT (2025)

Do tego doszło jeszcze kilka zmian mechanicznych (m.in. zastosowanie lżejszych silników elektrycznych). W efekcie bazowe Audi S e-tron GT może teraz pochwalić się mocą 679 KM i przyspieszeniem 0-100 km/h w 3,4 s, a mocniejsze RS e-tron GT ma 856 KM i na sprint od zera do „setki” potrzebuje 2,8 s.

Audi RS e-tron GT Performance - przód

Jeśli dla kogoś to wciąż za mało, to mamy dobrą wiadomość. Przy okazji odświeżenia opisywanego modelu koncern z Ingolstadt przedstawił bowiem najmocniejszy produkcyjny samochód w swojej historii – Audi RS e-tron GT Performance. Ten ultraszybki „elektryk” oddaje w ręce kierowcy aż 956 KM i rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 2,5 s od startu. Jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, tyle samo co w słabszym RS e-tron GT (Audi S e-tron GT jest z kolei minimalnie wolniejsze – osiąga 245 km/h).

Audi RS e-tron GT Performance - wnętrze

Audi RS e-tron GT Performance - tył

Według deklaracji producenta każdy z wariantów e-trona GT może przejechać około 600 km na jednym ładowaniu. Polskie ceny modelu po modernizacji nie są jeszcze znane, ale dla zachodnich rynków prezentują się następująco: S e-tron GT od 126 000 euro (ok. 550 000 zł), RS e-tron GT od 147 500 euro (ok. 640 000 zł), a RS e-tron GT Performance od 160 500 euro (ok. 700 000 zł).

Więcej o Audi e-tron GT:

Audi e-tron GT – opis wersji i cennik

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji