ElektromobilnośćNajlepsze elektryki do ciągnięcia przyczep

Najlepsze elektryki do ciągnięcia przyczep

Przegląd najlepszych aut elektrycznych do ciągnięcia przyczep. Zobacz, które modele mają największe możliwości.

Sceptycy samochodów elektrycznych mają teraz co najmniej jeden argument mniej. Są już elektryki, które nadają się do ciągnięcia przyczep. Nie tylko tych lekkich. To znacznie zwiększa zakres zastosowań samochodów elektrycznych. Nawet jeśli poszczególni kandydaci, tacy jak VW ID.3, tolerują tylko montaż bagażników rowerowych na hak. W przypadku ID.4 i ID.5 sytuacja wygląda inaczej. Każdy z nich może holować przyczepę o masie 1200 kilogramów, a w wersjach GTX nawet 1400 kg.

Mistrzem wśród elektryków jest jednak BMW iX xDrive, który ma uciąg aż 2500 kilogramów.

Można więc nim pociągnąć nawet największą przyczepę kempingową. Niewiele gorsze są Lotus Eletre i Tesla Model X, które mają uciąg po 2250 kilogramów. Dobrze radzi sobie również Polestar 3 z 2200 kilogramami.

Holowanie elektrykiem? Chińczycy wiedzą jak to robić!

Chińczycy kładą coraz większy nacisk na możliwości holowania w przypadku pojazdów elektrycznych, co najlepiej widać na przykładzie elektrycznego SUV-a Nio EL7 oraz sedana ET7, które mogą holować do 2000 kilogramów. Tymczasem konkurenci, tacy jak Mercedes EQE, zostają daleko w tyle, oferując uciąg zaledwie 750 kg. BMW iX3 osiąga podobny wynik, co jest całkiem niezłym rezultatem, ale klienci z pewnością oczekują więcej od SUV-a średniej klasy.

Elektryk i przyczepa – wyzwania techniczne

Zrozumiałe jest jednak, że niektórzy producenci nadal ostrożnie podchodzą do kwestii zwiększania uciągu. W końcu stanowi to duże obciążenie dla układów napędowych. Czy silniki elektryczne poradzą sobie z takimi obciążeniami w dłuższej perspektywie? Jak dobrze akumulator i system kontroli temperatury radzą sobie z większymi obciążeniami? Wszystko to jest nadal zagadką. Producenci nie mają jeszcze wystarczająco dużego doświadczenia i danych, aby ryzykować utratę reputacji przez awarie. Elektryki mają już wystarczająco dużo przeciwników.

Zobacz również:

Najlepsze samochody do ciągnięcia przyczepy 3t

Zdolność holowania w przypadku niektórych modeli zależy głównie od wielkości akumulatora, podczas gdy w przypadku innych bardziej od tego, czy pojazd ma napęd na dwa czy cztery koła. W rezultacie dopuszczalne obciążenie przyczepy różni się w poszczególnych gamach modeli. Holowanie ciężkiej przyczepy powoduje szybsze rozładowywanie akumulatora. Jak szybko? Zależy to z jednej strony od masy przyczepy, a z drugiej od jej oporu powietrza. No i od prawej stopy kierowcy, dokładnie tak samo jak w przypadku silnika spalinowego.

W zestawieniu nie został uwzględniony samochód elektryczny, którego zdolności są oszałamiające. Chodzi oczywiście o Teslę Cybertruck, której wersje dual- i tri-motor mogą pochwalić się uciągiem 11 000 funtów czyli ok. 4989 kg.

BMW iX 50 Drive
BMW iX 50 Drive
Elektryki najlepsze do holowania przyczep
Marka-model-wersja Przyczepa (kg) Hak (kg)* Dach (kg)*
BMW iX Drive 2500 100 75
Lotus Eletre 2250 90 90
Tesla Model X 2250 90 b.d.
Polestar 3 LR DM 2200 100 100
BMW i5 xDrive 2000 80 75
BMW i7 xDrive 2000 80 b.d.
Nio EL7 2000 100 75
Fisker Ocean 1820 75 b.d.
Audi Q8 50 etron 1800 80 75
Genesis GV70 AWD 1800 180 100
Mercedes EQA300 4M 1800 80 75
Mercedes EQC 1800 72 75
Mercedes EQB300 4M 1700 75 75
BMW i4eDrive35 1600 75 75
Genesis GV60 1600 100 100
Hyundai Ioniq 5 1600 80 80
Kia EV6 77,4 kWh 1600 80 80
Smart #1 AWD 1600 75 50
Smart #3 AWD 1600 75 50
Tesla Model S 1600 100 75
Tesla Model Y 1600 100 75

*maksymalne obciążenie

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji