UżywaneMałe auta „w automacie”. 10 polecanych propozycji z drugiej ręki

Małe auta „w automacie”. 10 polecanych propozycji z drugiej ręki

Jednym z ważniejszych elementów pozytywnie wpływających na komfort jazdy jest automatyczna skrzynia biegów. Oto najlepsze małe auta „w automacie”.

Dla wielu użytkowników najważniejszym elementem wyposażenia auta jest klimatyzacja. Wielu nie wyobraża sobie codziennej jazdy w korkach przy ponad 30-stopniowych upałach bez tego cudownego wynalazku. Ale gdy skończą się upały, klimatyzacja schodzi na dalszy plan, a wtedy za komfort w aucie miejskim może odpowiadać automatyczna skrzynia biegów. Wtedy żadne korki, częste postoje czy snucie się z niewielką prędkością nie są straszne. Oto 10 propozycji na auta do miasta, w których znajdziemy automatyczne skrzynie biegów.

Używana Skoda Citigo

Lata produkcji: 2011-2020

Male auta w automacie

Škoda Citigo (2011-2020) to niewielki, miejski hatchback, który wyróżnia się niezłą funkcjonalnością. Model ten, produkowany w ramach współpracy z Volkswagenem i Seatem, dzieli platformę z bliźniaczymi modelami VW up! i Seatem Mii. Citigo oferuje przestronne wnętrze jak na segment A, mogące wygodnie pomieścić cztery osoby, a bagażnik o pojemności 251 litrów (aż do 951 litrów po złożeniu tylnych siedzeń) zapewnia przyzwoitą przestrzeń na zakupy czy bagaże. Auto sprawdza się idealnie w miejskich warunkach dzięki swojej zwrotności, łatwości parkowania i niskim kosztom eksploatacji.

Popularne usterki dotyczą głównie drobnych elementów wyposażenia wnętrza, takich jak mechanizmy opuszczania szyb czy usterki zamków drzwi. W egzemplarzach z większym przebiegiem mogą pojawić się problemy z układem wydechowym oraz zużycie elementów zawieszenia, takich jak amortyzatory i łączniki stabilizatora. W przypadku wersji z automatyczną skrzynią biegów ASG, użytkownicy czasem zgłaszają opóźnione reakcje przy zmianie biegów.

Polecanym silnikiem jest benzynowa jednostka 1.0 MPI dostępna w dwóch wariantach mocy: 60 KM i 75 KM. Obie wersje są oszczędne, niezawodne i wystarczające do jazdy miejskiej, ale mocniejsza wersja 75 KM lepiej radzi sobie na trasach i tylko ona jest dostępna z opcjonalną skrzynią ASG ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Dzięki prostocie konstrukcji silniki te charakteryzują się niską awaryjnością i tanimi naprawami. Škoda Citigo to dobry wybór dla osób szukających taniego w utrzymaniu, niezawodnego auta miejskiego.

Polecany silnik – 1.0 MPI (75 KM, 95 Nm, przysp. 0-100 km/h – 13,2 s, v max – 173 km/h, średnie spalanie – 4,7 l/100 km)

Więcej na temat używanej Skody Citigo:

Używana Skoda Citigo (2011-2020) – opinie użytkowników

Male auta w automacie

Używany Opel Meriva B

Lata produkcji: 2010-2017

Male auta w automacie

Opel Meriva B (2010-2017) to mikrovan, który wyróżnia się przestronnym wnętrzem i praktycznymi rozwiązaniami. Jego charakterystycznym elementem są tylne drzwi otwierane „pod wiatr” (FlexDoors), co ułatwia dostęp do tylnej kanapy, szczególnie w miejskich warunkach. Wnętrze oferuje sporą przestrzeń zarówno dla pasażerów, jak i bagażu – bagażnik o pojemności 400 litrów można łatwo powiększyć, składając tylne fotele. Dodatkowo, system FlexSpace pozwala na elastyczne ustawianie siedzeń.

Najczęstsze usterki dotyczą elektroniki, m.in. awarie czujników parkowania, systemu multimedialnego oraz centralnego zamka. W dieslach pojawiają się problemy z filtrem DPF i turbosprężarką, a w jednostkach benzynowych można spotkać się z awariami układu chłodzenia. Zawieszenie, szczególnie w starszych egzemplarzach, bywa podatne na zużycie, głównie tuleje wahaczy i łączniki stabilizatora.

Polecanym silnikiem jest benzynowy 1.4 Turbo o mocy 120 KM, który oferuje dobrą dynamikę i rozsądne spalanie. W tej wersji dostępna jest także automatyczna przekładnia 6-stopniowa, która jest dobrym zamiennikiem dla 5-biegowej przekładni manualnej. Alternatywnie, oszczędny diesel 1.6 CDTi (110 KM) będzie dobrym wyborem dla osób pokonujących dłuższe trasy, choć warto zwrócić uwagę na stan układu wtryskowego. W tej wersji także można pokusić się o 6-biegowy automat dla pełnego komfortu w trasie.

Polecany silnik – 1.4 Turbo (120 KM, 175 Nm, przysp. 0-100 km/h – 11,5 s, v max – 188 km/h, średnie spalanie – 5,9 l/100 km)

Więcej na temat używanego Opla Meriva B:

Używany Opel Meriva B (2010-2017) – opinie użytkowników

Male auta w automacie

Używane Renault Twingo II

Lata produkcji: 2007-2014

Male auta w automacie

Renault Twingo II (2007-2014) to miejski hatchback, który wyróżnia się zbilansowanymi wymiarami oraz nowoczesnym designem. Twingo II oferuje zaskakująco przestronne wnętrze, zwłaszcza na przednich fotelach, oraz funkcjonalny bagażnik o pojemności 230 litrów, który można powiększyć po złożeniu oparć kanapy. Jest to idealny samochód do miejskiej jazdy, charakteryzujący się dobrą zwrotnością, łatwością parkowania oraz niskimi kosztami eksploatacji. Pomimo prostego wykończenia, Twingo zapewnia wystarczający komfort na krótszych dystansach.

Do najczęstszych usterek należą problemy z elektroniką, szczególnie awarie centralnego zamka i elektrycznych szyb. W niektórych egzemplarzach pojawiają się także wycieki oleju oraz problemy z układem chłodzenia. Zawieszenie, choć dość trwałe, może wymagać napraw przy większych przebiegach, zwłaszcza w zakresie łączników stabilizatora i amortyzatorów.

Polecanym silnikiem jest benzynowa jednostka 1.2 TCe o mocy 100 KM, która oferuje dobrą dynamikę, niskie zużycie paliwa i względnie niską awaryjność. Alternatywnie, dla osób szukających oszczędności, prosty silnik 1.2 16V (75 KM) sprawdzi się w codziennej jeździe miejskiej. To właśnie ten prosty silnik dostępny był również z przekładnią zautomatyzowaną, choć ilość egzemplarzy na rynku wtórnym jest bardzo niewielka.

Polecany silnik – 1.2 16V (75 KM, 107 Nm, przysp. 0-100 km/h – 12,3 s, v max – 169 km/h, średnie spalanie – 4,5 l/100 km)

Więcej na temat używanego Renault Twingo II:

Używane Renault Twingo II (2007-2014) – opinie użytkowników

Male auta w automacie

Używany Citroen C4 Cactus

Lata produkcji: 2014-2020

Male auta w automacie

Citroen C4 Cactus, produkowany od 2014 do 2020 roku, to crossover wyróżniający się nietypowym, futurystycznym designem, zwłaszcza dzięki panelom ochronnym Airbump na drzwiach, które chronią nadwozie przed drobnymi uszkodzeniami. Jego wnętrze jest minimalistyczne, ale bardzo funkcjonalne i przestronne. Cactus oferuje komfortową jazdę dzięki miękkiemu zawieszeniu, które świetnie radzi sobie z nierównościami, a lekkość konstrukcji wpływa na oszczędność paliwa. W środku jest przestronnie, a bagażnik o pojemności 358 litrów okazuje się wystarczający na codzienne potrzeby.

Do najczęściej spotykanych usterek należy awaryjna elektronika, w tym problemy z systemem multimedialnym i czujnikami. Użytkownicy zgłaszają także awarie klimatyzacji oraz problemy z automatyczną skrzynią biegów EGS, która może nie działać płynnie. W niektórych egzemplarzach pojawiają się również usterki układu hamulcowego i zawieszenia, zwłaszcza w pojazdach z większym przebiegiem.

Polecanym silnikiem jest benzynowy 1.2 PureTech o mocy 110 KM, który oferuje dobrą dynamikę przy niskim spalaniu. Jest to nowoczesna, trzycylindrowa jednostka, która zdobyła wiele nagród za efektywność. Po liftingu pojawiła się także odmiana 131-konna z 6-biegową przekładnią automatyczną, która cechuje się całkiem niezłą dynamiką. Alternatywnie, dla osób preferujących diesle, dobrym wyborem jest oszczędny 1.6 BlueHDi (pod koniec produkcji – 1.5 BlueHDi), choć należy zwrócić uwagę na stan filtra DPF. W tej wersji napędu również opcjonalnie znajdziemy przekładnię automatyczną.

Polecany silnik – 1.2 PureTech (131 KM, 230 Nm, przysp. 0-100 km/h – 9,1 s, v max – 208 km/h, średnie spalanie – 5,0 l/100 km)

Więcej na temat używanego Citroena C4 Cactus:

Używany Citroen C4 Cactus (2014-2020) – opinie użytkowników

Male auta w automacie

Używane Mini One II

Lata produkcji: 2006-2013

Male auta w automacie

Mini One II (2006-2013) to stylowy, miejski samochód segmentu premium, który przyciąga uwagę charakterystycznym, retro-modernistycznym designem. Model ten łączy elegancję z dynamicznymi właściwościami jezdnymi, co czyni go świetnym wyborem dla osób poszukujących nie tylko praktycznego, ale i emocjonującego auta do codziennej jazdy. Wnętrze Mini One II oferuje wysoką jakość materiałów oraz unikalny design, chociaż przestrzeń na tylnej kanapie i w bagażniku (zaledwie 160 l) jest dość ograniczona, co sprawia, że bardziej nadaje się dla par lub singli niż dla rodzin.

Do popularnych usterek tego modelu należą awarie skrzyni biegów, szczególnie w wersjach z automatyczną przekładnią, która bywa zawodna. Użytkownicy zgłaszają też problemy z elektroniką, w tym awarie systemu multimedialnego i oświetlenia. W niektórych egzemplarzach pojawiają się również wycieki oleju, a zawieszenie, zwłaszcza tuleje i amortyzatory, bywa podatne na zużycie.

Najbardziej polecanym silnikiem jest benzynowy 1.6 16V o mocy 120 KM, który oferuje wystarczającą dynamikę do jazdy miejskiej, umiarkowane spalanie oraz relatywnie niską awaryjność. Wersje z silnikiem 1.6 (75 KM) są bardziej ekonomiczne, ale słabsze, co może nie odpowiadać osobom szukającym nieco lepszych osiągów. W wielu wariantach znajdziemy także przekładnie automatyczne, w tym w odmianie Cooper S o mocy 184 KM.

Polecany silnik – 1.6 Cooper S (184 KM, 240 Nm, przysp. 0-100 km/h – 7,0 s, v max – 228 km/h, średnie spalanie – 5,8 l/100 km)

Więcej na temat używanego Mini One II:

Używane Mini One II (2006-2013) – opinie użytkowników

Male auta w automacie

Używana Toyota Yaris II

Lata produkcji: 2005-2011

Male auta w automacie

Toyota Yaris II to kolejna propozycja na wygodne auto do miasta. Produkowany w latach 2005-2011 model zdobył zaufanie prostotą konstrukcji i niezawodnością. Kompaktowe wymiary zewnętrzne „Yariski” sprawiają, że idealnie nadaje się do miejskiej jazdy, a jednocześnie oferuje zaskakująco przestronne wnętrze i przyzwoitą ilość miejsca na tylnej kanapie. Bagażnik o pojemności 272 litrów, choć nie największy w klasie, wystarcza na codzienne potrzeby. Wnętrze jest funkcjonalne i dobrze wykończone, chociaż design jest prosty i nieco surowy.

Najczęściej spotykane usterki dotyczą elektroniki, w tym problemów z czujnikami ABS i zużywaniem się alternatorów. W egzemplarzach z większym przebiegiem mogą występować wycieki oleju, a zawieszenie (zwłaszcza tylne amortyzatory) bywa podatne na zużycie. Niektóre wersje miewają problemy z szybkim zużyciem elementów układu hamulcowego.

Polecanym silnikiem jest benzynowy 1.3 VVT-i o mocy 87 KM, który zapewnia dobre osiągi przy niskim spalaniu oraz wysoką niezawodność. W tej wersji dostępna była także 5-stopniowa przekładnia automatyczna. Dla osób szukających jeszcze większej oszczędności warto rozważyć wersję z dieslem 1.4 D-4D, który charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa, choć nie jest tak popularny jak benzyna i na próżno szukać tu wersji z automatem.

Polecany silnik – 1.3 VVT-i (87 KM, 121 Nm, przysp. 0-100 km/h – 11,5 s, v max – 170 km/h, średnie spalanie – 6 l/100 km)

Więcej na temat używanej Toyoty Yaris II:

Używana Toyota Yaris II (2005-2011) – opinie użytkowników

Male auta w automacie

Używane Suzuki Ignis III

W produkcji: od 2016 r.

Male auta w automacie

Kolejna propozycja to Suzuki Ignis III produkowany od 2016 roku, czyli mały crossover, który łączy kompaktowe wymiary z praktycznymi rozwiązaniami i nowoczesnym designem. Wyróżnia się wysoko umieszczonym nadwoziem, które zapewnia lepszą widoczność i wszechstronność, jak również podstawowe właściwości terenowe. Ignis III oferuje przestronne wnętrze, zwłaszcza jak na swoje wymiary, oraz funkcjonalny bagażnik o pojemności 267 litrów, który można powiększyć po złożeniu siedzeń.

Do popularnych usterek tego modelu należą sporadyczne problemy z elektroniką, takie jak awarie systemu multimedialnego czy czujników parkowania. W niektórych egzemplarzach mogą występować również problemy z zawieszeniem, szczególnie z przednimi amortyzatorami i łącznikami stabilizatora. W przypadku modelu 4×4, warto zwrócić uwagę na stan napędu, który może wymagać dodatkowej uwagi.

Polecanym silnikiem jest benzynowy 1.2 DualJet o mocy 90 KM, który zapewnia dobrą równowagę między osiągami a ekonomią paliwa. Auto było dostępne zarówno w wersji z napędem na przednie koła, jak i na obie osie, również z automatyczną przekładnią AGS. Suzuki Ignis IV jest ceniony za swoją niezawodność, niskie koszty utrzymania oraz kompaktowe rozmiary, które czynią go idealnym pojazdem do miejskiej dżungli.

Polecany silnik – 1.2 DualJet (90 KM, 120 Nm, przysp. 0-100 km/h – 11,5 s, v max – 165 km/h, średnie spalanie – 4,7 l/100 km)

Więcej na temat używanego Suzuki Ignisa III:

Używane Suzuki Ignis III (od 2016 r.) – opinie użytkowników

Male auta w automacie

Używane BMW i3

Lata produkcji: 2013-2022

Male auta w automacie

BMW i3 to kompaktowy samochód elektryczny, który zadebiutował w 2013 roku i od razu stał się dość popularny dzięki wielu innowacjom. Wyróżnia się nowoczesnym designem, lekką konstrukcją z włókna węglowego (CFK) i ekologicznie przyjaznymi materiałami wykończeniowymi, jak bambusowe i tekstylne elementy. i3 oferuje przestronne wnętrze jak na swoje wymiary, z wygodnymi siedzeniami i nowoczesnym systemem infotainment. Model jest znany z dobrej dynamiki jazdy i innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

Najczęstsze usterki dotyczą akumulatora i systemu elektrycznego. W starszych egzemplarzach mogą wystąpić problemy z degradacją baterii, co niekorzystnie wpływa na zasięg pojazdu. Inne problemy to awarie elektroniki, takie jak usterki w systemie infotainment czy problemy z oprogramowaniem. Warto także zwrócić uwagę na ewentualne problemy z systemem klimatyzacji i układem hamulcowym.

BMW i3 dostępne jest w wersji czysto elektrycznej lub z dodatkowym silnikiem spalinowym (REx – Range Extender), który zwiększa zasięg pojazdu. Dla osób szukających lepszego zasięgu, wersja REx z silnikiem o pojemności 0.6 l będzie lepszym rozwiązaniem, ale dla tych, którzy preferują pełną elektryczność i płynące z tego tytułu korzyści (np. darmowe parkowanie itp.), standardowy model i3 zapewnia wystarczający zasięg na codzienne dojazdy. i3 jest ogólnie ceniony za innowacyjność, ale ważne jest, aby przed zakupem dokładnie sprawdzić stan baterii i systemu elektrycznego.

Polecany silnik – 32,2 kWh + REx (170 KM, 250 Nm, przysp. 0-100 km/h – 8,1 s, v max – 150 km/h, średnie zużycie energii – 13,9 kWh/100 km + 0,6 l/100 km)

Więcej na temat używanego BMW i3

Używane BMW i3 (2013-2022) – opinie użytkowników

Male auta w automacie

Używane Audi A1 I

Lata produkcji: 2010-2018

Male auta w automacie

Audi A1 to miejski hatchback dla wymagających, który zadebiutował w 2010 roku. Charakteryzuje się precyzyjnym prowadzeniem, solidnym wykończeniem wnętrza oraz bogatym wyposażeniem, które w standardzie oferuje wiele funkcji dostępnych dla segmentu premium. A1 zapewnia komfortową jazdę, dobrą dynamikę i świetne właściwości jezdne, co sprawia, że jest atrakcyjnym wyborem w segmencie małych aut luksusowych.

Do najczęstszych usterek należą problemy z elektroniką, takie jak awarie systemu multimedialnego i czujników parkowania. W modelach z większym przebiegiem mogą wystąpić również kłopoty z zawieszeniem, szczególnie z amortyzatorami i łącznikami stabilizatora. Inne zgłaszane problemy to potencjalne usterki turbosprężarki w silnikach doładowanych oraz szybkie zużycie elementów układu kierowniczego.

Polecanym silnikiem jest benzynowy 1.4 TFSI o mocy 122 KM, który oferuje dobre osiągi i umiarkowane spalanie, szczególnie w wersji z 7-biegową przekładnią automatyczną DSG. Alternatywnie, jednostka 1.0 TFSI o mocy 95 KM jest bardziej ekonomiczna, jednak warto zwrócić uwagę na ewentualne problemy z turbosprężarką. Dla osób szukających większych mocy, model S z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 231 KM zapewnia sportowe osiągi i świetne prowadzenie.

Polecany silnik – 1.4 TFSI (122 KM, 200 Nm, przysp. 0-100 km/h – 8,9 s, v max – 203 km/h, średnie spalanie – 5,2 l/100 km)

Więcej na temat używanego Audi A1:

Używane Audi A1 (2010-2018) – opinie użytkowników

Male auta w automacie

Używany Hyundai i20 III

W produkcji: od 2020 r.

Male auta w automacie

I na koniec Hyundai i20 III (produkowany od 2020 r.), czyli nowoczesny hatchback segmentu B, który wyróżnia się atrakcyjną stylistyką, zaawansowanymi technologiami oraz dobrym wyposażeniem. Z zewnątrz przyciąga uwagę dynamiczną linią nadwozia i agresywnym przodem, nawiązującym do aktualnych trendów stylistycznych Hyundaia. Wnętrze jest przestronne jak na tę klasę, z ergonomicznym układem deski rozdzielczej i nowoczesnymi systemami multimedialnymi. Pojemność bagażnika wynosi 352 litry, co jest jednym z lepszych wyników w segmencie. Model ten oferuje także bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, m.in. asystent pasa ruchu, systemy zapobiegania kolizjom i tempomat adaptacyjny.

Jeśli chodzi o usterki, Hyundai i20 III jest stosunkowo nowym modelem, więc nie ma jeszcze wielu raportów o typowych awariach. Jednak niektórzy użytkownicy zgłaszali drobne problemy z systemem multimedialnym oraz błędy w działaniu systemów bezpieczeństwa, takich jak asystent pasa ruchu. W przypadku zawieszenia i układu hamulcowego, nie odnotowano większych problemów, co świadczy o solidnej konstrukcji.

Polecanym silnikiem jest 1.0 T-GDi o mocy 100 KM z technologią miękkiej hybrydy, który zapewnia dobrą dynamikę, oszczędność paliwa i niską emisję spalin. Jest to jednostka dobrze sprawdzająca się zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach, szczególnie w wersji z 7-biegowym dwusprzęgłowym automatem DCT. Alternatywnie, dla mniej wymagających kierowców, dostępny jest wolnossący silnik 1.2 MPI o mocy 84 KM, który choć mniej dynamiczny, cechuje się prostą konstrukcją i niższymi kosztami eksploatacji, ale bez automatu nawet w opcji.

Polecany silnik – 1.0 T-GDI 48V (100 KM, 200 Nm, przysp. 0-100 km/h – 10,4 s, v max – 188 km/h, średnie spalanie – 4,4 l/100 km)

Więcej na temat używanego Hyundaia i20 III:

Używany Hyundai i20 III (od 2020 r.) – opinie użytkowników

Male auta w automacie

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji