Hyundai Inster to nowy, miejski crossover, który uzupełni gamę samochodów elektrycznych koreańskiej marki. Nowy model ma oferować zasięg do 355 km. Dowiedz się więcej o tym aucie.
Dziś podczas Międzynarodowych Targów Mobilności w koreańskim Busan miała miejsce światowa premiera nowego Hyundaia Inster. Ten nieduży, miejski crossover bazuje na przedstawionym kilka lat temu modelu Casper, ale w przeciwieństwie do niego ma pod maską silnik elektryczny, a nie benzynowy. Poniżej prezentujemy najważniejsze informacje o nowym Hyundaiu Inster.
Hyundai Inster (2025) – nadwozie, wymiary
Nowy Hyundai Inster mierzy 382,5 cm długości, 157,5 cm szerokości i 161,0 cm wysokości, a jego rozstaw osi to 258,0 cm. Pod względem stylistyki i wymiarów opisywane auto przypomina Suzuki Ignis, jednak trzeba zaznaczyć, że koreański „maluch” jest o kilkanaście centymetrów dłuższy od swojego rywala z Japonii. Pudełkowaty kształt nadwozia w połączeniu z dużymi kołami (seryjnie 15-calowe, w opcji 17-calowe), muskularnymi nadkolami i oryginalnymi, pikselowymi światłami nadają Insterowi nieco zabawkowy wygląd.
Hyundai Inster (2025) – wnętrze, bagażnik
Producent zapewnia, że pomimo skromnych gabarytów, Inster oferuje przestronną i funkcjonalną kabinę. Wysoko zamontowane fotele przednie ułatwiają wsiadanie, natomiast tylne są dzielone w proporcji 50:50 i można je przesuwać oraz odchylać, dzięki czemu w łatwy sposób można zwiększyć pojemność bagażnika z bazowych 280 litrów do 351 l. Ponadto wszystkie siedzenia (razem z tym kierowcy) składają się na płasko, co oznacza, że w razie potrzeby można zamienić Instera w… mini-kampera.
Kokpit nowego Hyundaia prezentuje się dość klasycznie. Na konsoli środkowej znajdziemy duże i czytelnie opisane przyciski, które bez wątpienia znacząco ułatwiają korzystanie z auta na co dzień. Do kompletu są jeszcze dwa wyświetlacze o przekątnej 10,25 cala każdy – cyfrowy zestaw wskaźników oraz ekran dotykowy do obsługi pokładowych multimediów. Jak przystało na nowoczesny, miejski samochód na wyposażeniu Instera znajdziemy też długą listę systemów wsparcia kierowcy.
Hyundai Inster (2025) – silniki
Klienci rozważający zakup tego elektrycznego crossovera otrzymają do wyboru dwie wersje silnikowe. Podstawowa ma 97 KM i akumulator o pojemności 42 kWh, dzięki czemu przejechać ponad 300 km na jednym ładowaniu. Drugi wariant oferuje 115 KM i baterię 49 kWh, co przekłada się na zasięg 355 km. Słabsza odmiana przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,7 s i rozpędza się maksymalnie do 140 km/h, a mocniejsza – odpowiednio: w 10,6 s i do 150 km/h.
Jeśli chodzi o ładowanie, to Inster będzie mógł być ładowany z mocą do 120 kW. Wówczas uzupełnienie poziomu baterii z 10% do 80% powinno zająć ok. 30 minut. Dodatkowo w standardzie montowana będzie pokładowa ładowarka 11 kW, co pozwoli naładować mniejszy akumulator w 4 godziny, a większy – w 4 godziny 35 minut.
Hyundai Inster (2025) – cena
W pierwszej kolejności nowy Hyundai Inster (pod nazwą Casper Electric) zadebiutuje w sprzedaży w Korei, a dopiero później zacznie ekspansję na kolejne rynki, w tym Polski. Powinno to nastąpić jeszcze w tym roku. Ceny opisywanego modelu pozostają nieznane, ale prawdopodobnie będą zaczynały się w okolicach 100 000 zł.