NowościAktualnościNowa chińska marka w Polsce. Powtórzy sukces MG?

Nowa chińska marka w Polsce. Powtórzy sukces MG?

Na polski rynek wkracza kolejna marka z Chin – Forthing. Na początek ma do zaoferowania dwa modele. Sprawdziliśmy, ile trzeba za nie zapłacić.

W ciągu ostatniego roku na rynku nowych aut w Polsce zrobiło się naprawdę ciekawie, ponieważ do walki o klientów dołączyło sporo nowych graczy z Państwa Środka, w tym m.in. MG, Baic, Voyah czy opisywana przez nas niedawno Omoda. Teraz dołączył do nich kolejny – to istniejąca od 2001 roku marka Forthing, która wchodzi w skład koncernu Dongfeng Motor Corporation.

Forthing debiutuje na naszym rynku z dwoma modelami – SUV-em T5 Evo i minivanem U-Tour. Dowiedzmy się, czym wyróżnia się każdy z nich i ile kosztuje.

Forthing T5 Evo – cena w Polsce

Forthing T5 Evo to kompaktowy SUV, który mierzy 456,5 cm długości, 186,0 cm szerokości i 169,0 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 271,5 cm. Bardzo zbliżone wymiary ma chociażby Toyota RAV4, z kolei pod względem stylistyki opisywane auto jest podobne do Lotusa Eletre. Na tle całkiem sporych gabarytów nieco rozczarowujący jest bagażnik – jego bazowa pojemność to 480 litrów, a maksymalnie można ją zwiększyć do 1480 l.

Forthing T5 Evo

Pod maskę Forthinga T5 Evo trafił 1,5-litrowy, turbodoładowany silnik opracowany przez Mitsubishi, który dysponuje mocą 177 KM i momentem obrotowym 260 Nm. Ta benzynowa jednostka jest sprzęgnięta z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową, a napęd trafia na przednie koła. Chiński SUV w takiej konfiguracji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,0-9,5 s i osiąga maksymalnie 180 km/h. Podawane przez producenta średnie spalanie wynosi natomiast 6,6 l/100 km.

W ofercie dla polskich klientów znajdziemy tylko jedną, za to bogato wyposażoną wersję, którą wyceniono na 129 900 zł. Seryjnie ma ona na pokładzie m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację, system kamer 360 stopni, elektrycznie otwierany dach panoramiczny, tapicerkę ze skóry ekologicznej, cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 10,25-calowym ekranem dotykowym.

Forthing T5 Evo

Dopłacić można jedynie za lakier. Dostępnych jest 6 kolorów nadwozia: Black (standard), Jade Green (2900 zł), M4 Green (2900 zł), Grey (2900 zł), Red (2900 zł) i White (2900 zł), a część z nich występuje także w wariancie dwukolorowym (dopłata 2500 zł).

Forthing U-Tour – cena w Polsce

Forthing U-Tour jest przedstawicielem wymierającego segmentu minivanów. Ma 485,0 cm długości, 190,0 cm szerokości i 171,5 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 290,0 cm, czyli są to gabaryty porównywalne z ostatnim Fordem Galaxy. Opisywany samochód domyślnie jest sprzedawany w wersji 7-osobowej, a jego bagażnik mierzy 234-1086 l.

Forthing U-Tour

Do napędu tego chińskiego minivana służy ten sam motor, co w przedstawionym wyżej SUV-ie. W przypadku większego auta ten 177-konny silnik zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 9,8 s i prędkość maksymalną 180 km/h, a zużycie paliwa wynosi 6,6 l/100 km.

Forthing U-Tour

Forthing U-Tour

Ceny Forthinga U-Tour startują od 149 900 zł. Za tę kwotę otrzymujemy auto wyposażone w m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację automatyczną z nawiewami na drugi i trzeci rząd siedzeń, kamery 360 stopni, otwierany szklany dach, 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 10,25-calowy dotykowy ekran multimediów.

Forthing U-Tour

Lista opcji obejmuje dwie wersje tapicerki – ciemna (standard) lub jasna (1500 zł), a także pięć lakierów – M4 Grey (standard), Black (2900 zł), Jade Green (2900 zł), M4 Green (2900 zł) i White (2900 zł). Dopłata do nadwozia dwukolorowego wynosi 2500 zł (tylko z lakierami M4 Green i White).

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji