NowościAktualnościGama modeli ST – sportowe emocje na trzy sposoby

Gama modeli ST – sportowe emocje na trzy sposoby

Ford ma aktualnie w swojej gamie trzy modele w wersji ST. Ich wyróżnikami są sportowa stylistyka, mocne silniki i świetne prowadzenie. Poznaj szczegóły oferty.

Litery „ST” są dla Forda tym, czym GTI jest dla Volkswagena albo N dla Hyundaia. To oznaczenie zarezerwowane wyłącznie dla najmocniejszych wersji, stanowiące zapowiedź wyjątkowych wrażeń z jazdy. Początek tej linii modelowej dało Mondeo ST200 z 1999 roku, które zostało wyposażone w wolnossący motor 2.5 V6 o mocy 205 KM. Obecnie w gamie ST znajdują się trzy auta przygotowane przez Ford Performance, a każde z nich dostarcza sportowych emocji w inny sposób.

Sposób #1 – Ford Fiesta ST

Ford Fiesta ST (2022) - przód

Ford Fiesta ST to typowo miejski hot hatch, który dzięki niewielkim rozmiarom i pięciodrzwiowemu nadwoziu świetnie sprawdza się podczas codziennej eksploatacji. Aktualna odsłona tego modelu zadebiutowała w 2018 roku, a w zeszłym roku doczekała się odświeżenia. Pod maską Fiesty ST znajdziemy 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1.5 EcoBoost, który połączono z manualną skrzynią biegów. Moc tej benzynowej jednostki wynosi 200 KM, a moment obrotowy sięga 320 Nm. To wystarcza, aby zapewnić przyspieszenie 0-100 km/h w 6,5 s i prędkość maksymalną na poziomie 230 km/h.

Ford Fiesta ST (2022) - tył

Opisywany model został wyceniony na 116 400 zł. Jego standardowa specyfikacja obejmuje m.in. 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, reflektory Full LED, sportowe fotele Ford Performace z czerwonymi akcentami, cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i nawigacją.

Sposób #2 – Ford Focus ST

Ford Focus ST (2022) - przód

Ford Focus ST to kompaktowy hot hatch, który jest dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi, dzięki czemu z powodzeniem może pełnić funkcję auta rodzinnego. Najnowsze, czwarte wcielenie tego modelu pojawiło się na rynku w 2019 roku, a w ubiegłym roku poznaliśmy wersję po liftingu. Źródło napędu dla Focusa ST stanowi 4-cylindrowa, turbodoładowana jednostka 2.3 EcoBoost, która rozwija 280 KM i 420 Nm. Klienci mają do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną. W obu przypadkach czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 5,7 s, a prędkość maksymalna – 250 km/h.

Ford Focus ST (2022) - tył

Cennik prezentowanego modelu otwiera kwota 159 300 zł. Dopłata do automatu wynosi 9950 zł, a do wersji kombi – 5300 zł. Na liście wyposażenia seryjnego znajdziemy m.in. 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, dwustrefową klimatyzację automatyczną, reflektory matrycowe Full LED, fotele kubełkowe Ford Performance z certyfikatem AGR, wyświetlacz przezierny HeadUp Display, cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialnych z 13,2-calowym ekranem dotykowym i nawigacją.

Sposób #3 – Ford Puma ST

Ford Puma ST (2022) - przód

Ford Puma ST to pierwszy sportowy crossover spod znaku Błękitnego Owalu. Łączy on w sobie znaną z Fiesty poręczność i funkcjonalność na co dzień z tak pożądaną teraz przez wielu kierowców wyższą pozycją za kierownicą. „Sercem” tego auta jest turbodoładowany motor 1.5 EcoBoost, który generuje 200 KM i 320 Nm. Ten 3-cylindrowy silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, a moc (tak jak w pozostałych modelach z linii ST) trafia na przednią oś. Dzięki takiej konfiguracji Puma ST przyspiesza 0-100 km/h w 6,7 s, a maksymalnie osiąga 220 km/h.

Ford Puma ST (2022) - tył

Najmocniejszy Ford Puma występuje w dwóch wersjach wyposażenia – ST (od 138 900 zł) oraz ST X (od 151 400 zł). Bazowe kompletacja obejmuje m.in. 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, manualną klimatyzację, reflektory projekcyjne LED, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i nawigacją. Wariant ST X dodaje do tego m.in. nowy wzór felg, zaciski hamulcowe lakierowane na czerwono, automatyczną klimatyzację, reflektory Full LED, dostęp bezkluczykowy Ford KeyFree oraz autoalarm.

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji