NowościPremieryNowy Ford Capri z bliska – pierwsze wrażenia

Nowy Ford Capri z bliska – pierwsze wrażenia

Ford zaprezentował dziś oficjalnie nowe Capri. Kultowy model powraca jako elektryczny SUV w stylu coupe. Oto nasze wrażenia po pierwszym spotkaniu z tym autem.

W ostatnich latach Ford nader chętnie sięga po historyczne nazwy przy wprowadzaniu nowych modeli. Najpierw otrzymaliśmy Pumę i Mustanga w wydaniu SUV, a niedawno poznaliśmy przeznaczone na rynek chiński Mondeo Sport. Teraz z kolei przyszła kolej na wskrzeszenie kolejnej legendy – Capri. Mieliśmy już okazję zobaczyć ten samochód na żywo i oto, czego dowiedzieliśmy się na jego temat.

Ford Capri - przód

Ford Capri (2025) – nadwozie, wymiary

Nowy Ford Capri mierzy 463,4 cm długości, 187,2 cm szerokości (206,3 cm z lusterkami) i 162,6 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 276,7 cm. Opisywany SUV jest więc o 16,6 cm dłuższy od testowanego przez nas w ubiegłym miesiącu Explorera. Pozostałe wymiary są natomiast niemal identyczne, co w sumie nie powinno dziwić, bowiem oba modele bazują na płycie podłogowej MEB opracowanej przez Volkswagena.

Ford Capri - tył

Styliści Forda postarali się, żeby nazwa nie była jedynym elementem łączącym nowe Capri z pierwowzorem. Detale, takie jak czarna listwa z przodu kojarząca się z grillem, reflektory ze światłami dziennymi LED imitującymi podwójne światła oraz zaokrąglone boczne szyby z tyłu, wyraźnie podkreślają rodzinne pokrewieństwo. Do tego dochodzą jeszcze atrakcyjna paleta lakierów nadwozia, która obejmuje żywe kolory, w tym m.in. żółty Vivid Yellow i niebieski Blue My Mind, a także duże, przyciągające wzrok felgi o średnicy od 19 do 21 cali.

Ford Capri - felgi

Ford Capri - światła

Ford Capri (2025) – wnętrze, bagażnik

W nowym Capri można liczyć na dużo miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu kabiny. Obniżająca się linia dachu w żaden sposób nie ogranicza przestrzeni nad głowami, dzięki czemu nawet wysocy pasażerowie mogą wygodnie podróżować na tylnej kanapie. Kokpit został w zasadzie w całości przejęty z Explorera (inna jest tylko kierownica), co oznacza, że również tutaj najważniejszy element stanowi 14,6-calowy ekran dotykowy z funkcją regulacji kąta pochylenia, dzięki czemu można uzyskać dostęp do ukrytego pod wyświetlaczem schowka na wartościowe przedmioty. Dodatkowe, bardzo pojemne schowki znajdziemy też w konsoli między przednimi fotelami.

Ford Capri - wnętrze

Ford Capri - wnętrze

Bagażnik oferuje aż 572 litry pojemności, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy można uzyskać do 1510 l. W połączeniu z obszernym wnętrzem sprawia to, że nowe Capri z powodzeniem nadaje się do roli auta rodzinnego. Funkcjonalność kufra zwiększają ponadto wnęka na przewody do ładowania, podwójna podłoga oraz uchwyty do mocowania bagaży.

Ford Capri - bagażnik

Ford Capri - bagażnik

Ford Capri (2025) – silniki

W gamie silnikowej nowego Forda Capri znalazły się dwie wersje – 286 KM z tylnym napędem oraz 340 KM z napędem na wszystkie koła. Ta pierwsza jest wyposażona w jeden silnik elektryczny i akumulator o pojemności 77 kWh, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 6,4 s i zasięg do 627 km. Mocniejsza odmiana posiada dwie jednostki napędowe (po jednej przy każdej osi) i baterię 79 kWh, dzięki czemu sprint do „setki” zajmuje jej tylko 5,3 s, a pełne ładowanie pozwala na przejechanie do 592 km. Prędkość maksymalna jest z kolei taka sama w obu wariantach i wynosi 180 km/h.

Warto również wspomnieć, że 286-konna wersja może być ładowana prądem stałym z mocą 135 kW, natomiast 340-konna – z mocą 185 kW. Choć różnica wydaje się spora, to w praktyce czas ładowania obu baterii w zakresie 10-80% jest prawie jednakowy (28 minut wobec 26 minut).

Ford Capri - przód

Ford Capri (2025) – cena, wyposażenie

Klienci zainteresowani zakupem prezentowanego modelu będą mogli wybierać między dwoma poziomami wyposażenia – Capri oraz Premium. Podstawowa konfiguracja zawiera m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, kamerę cofania, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, fotel kierowcy z funkcją masażu, bezprzewodową ładowarkę do smartfona oraz multimedia z 14,6-calowym, regulowanym ekranem dotykowym. Wersja Premium uzupełnia tę listę o m.in. 20-calowe obręcze kół, matrycowe reflektory Dynamic Matrix LED, nastrojowe oświetlenie wnętrza oraz system nagłośnienia B&O.

Wraz z premierą auta Ford uruchomił od razu konfigurator nowego Capri. Na polskim rynku ceny tego modelu startują od 226 770 zł za słabszą wersję silnikową i od 246 770 zł za mocniejszy wariant. Dopłata do lepiej wyposażonej odmiany Premium wynosi 17 000 zł.

Ford Capri - przód

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji