Ciśnienie i rozmiar oponFiat Scudo II (2006-2016) - ciśnienie i rozmiar opon

Fiat Scudo II (2006-2016) – ciśnienie i rozmiar opon

Jakie jest prawidłowe ciśnienie powietrza w oponach w samochodzie Fiat Scudo II (2006-2016)? Jakie są zalecane wymiary opon do tego samochodu?


Fiat Scudo II to średniej wielkości van produkowany przez włoską markę Fiat w latach 2006-2016. Posiada przestronne wnętrze, które pomieści dużą ilość bagażu lub pasażerów. Charakteryzuje się nowoczesnym designem i solidną konstrukcją, co sprawia, że jest praktycznym i funkcjonalnym pojazdem do codziennego użytku. Dodatkowo, dzięki różnym wersjom nadwozia, można dostosować go do różnych potrzeb i zastosowań.

Tabele ciśnienia i rozmiaru opon dla Fiat Scudo II (2006-2016)

Poniżej prezentujemy tabele z prawidłowym ciśnieniem opon i ich rozmiarami dla samochodu Fiat Scudo II (2006-2016). Wartość ciśnienia podana jest w barach. W pierwszych dwóch kolumnach podane jest ciśnienie opon dla nieobciążonego samochodu, w dwóch kolejnych dla obciążonego (obc.). W pierwszej kolumnie znajdziecie homologowane rozmiary opon dla danego modelu.

CIŚNIENIA OPON – SPIS MAREK I MODELI

FIAT Scudo Minibus 2.0 Multijet 128 KM

Rozmiar opon Przednie Tylne Przód (obc.) Tył (obc.)
215/60 R16 103T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar
215/60 R16 99T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar

FIAT Scudo 2.0 Multijet 128 KM

Rozmiar opon Przednie Tylne Przód (obc.) Tył (obc.)
215/60 R16 103T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar
215/60 R16 99T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar

FIAT Scudo Minibus 2.0 Multijet 163 KM

Rozmiar opon Przednie Tylne Przód (obc.) Tył (obc.)
215/60 R16 103T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar
215/60 R16 99T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar

FIAT Scudo Minibus 2.0 Multijet 120 KM

Rozmiar opon Przednie Tylne Przód (obc.) Tył (obc.)
215/60 R16 103T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar
215/60 R16 99T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar

FIAT Scudo 2.0 Multijet 120 KM

Rozmiar opon Przednie Tylne Przód (obc.) Tył (obc.)
215/60 R16 103T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar
215/60 R16 99T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar

FIAT Scudo Minibus 1.6 Multijet 90 KM

Rozmiar opon Przednie Tylne Przód (obc.) Tył (obc.)
215/60 R16 103T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar
215/60 R16 99T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar

FIAT Scudo Minibus 2.0 Multijet 140 KM

Rozmiar opon Przednie Tylne Przód (obc.) Tył (obc.)
215/60 R16 103T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar
215/60 R16 99T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar

FIAT Scudo 2.0 Multijet 140 KM

Rozmiar opon Przednie Tylne Przód (obc.) Tył (obc.)
215/60 R16 99T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar

FIAT Scudo 1.6 Multijet 90 KM

Rozmiar opon Przednie Tylne Przód (obc.) Tył (obc.)
215/60 R16 103T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar
215/60 R16 99T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar
215/65 R15 104T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar

FIAT Scudo 2.0 Multijet 163 KM

Rozmiar opon Przednie Tylne Przód (obc.) Tył (obc.)
215/60 R16 103T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar
215/60 R16 99T 2.5 bar 2.5 bar 2.8 bar 2.8 bar

Dlaczego ważne jest prawidłowe ciśnienie opon?

Prawidłowe ciśnienie opon w samochodzie jest kluczowe dla bezpieczeństwa, komfortu jazdy oraz ekonomii paliwowej. Zbyt niskie ciśnienie może prowadzić do przegrzewania się opon, zwiększonego zużycia paliwa oraz wydłużenia drogi hamowania. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie może skutkować gorszą przyczepnością, nierównomiernym zużyciem bieżnika i większym ryzykiem uszkodzenia opony na nierównych nawierzchniach.

Jak mierzyć ciśnienie opon w samochodzie?

Aby prawidłowo zmierzyć ciśnienie opon, należy zaopatrzyć się w dokładny manometr. Pomiar należy wykonywać na zimnych oponach, czyli po przynajmniej trzech godzinach od ostatniej jazdy lub po przejechaniu niewielkiego dystansu (do 2 km). Manometr należy przyłożyć do zaworu opony, upewniając się o szczelności połączenia, a następnie odczytać wynik. Zalecane wartości ciśnienia można znaleźć powyżej. Regularne sprawdzanie ciśnienia opon, co najmniej raz w miesiącu oraz przed dłuższą podróżą, jest kluczowe dla utrzymania optymalnych warunków jazdy i bezpieczeństwa na drodze.

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji