NowościPremieryCupra Terramar (2025) – oficjalne zdjęcia i informacje

Cupra Terramar (2025) – oficjalne zdjęcia i informacje

Na światło dzienne wyjechała dziś zupełnie nowa Cupra Terramar, która docelowo ma zastąpić Atekę. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Chociaż Cupra funkcjonuje jako odrębny producent od 2018 roku, to do tej pory rolę jej flagowego auta pełniła Ateca, czyli SUV odziedziczony po Seacie. Teraz na szczycie gamy zagości wreszcie całkowicie nowy, będący autorskim projektem model – Terramar. Jak to zwykle bywa, nazwa samochodu nie jest oczywiście dziełem przypadku. To hołd dla słynnego toru wyścigowego Autodrom de Sitges-Terramar, gdzie 6 lat temu ogłoszono utworzenie marki. Oto najważniejsze informacje, jakie otrzymaliśmy na temat Cupry Terramar.

Cupra Terramar (2025) – nadwozie, wymiary

Cupra Terramar mierzy 451,9 cm długości, 186,9 cm szerokości (208,7 cm z lusterkami) i 158,4 cm wysokości, a jej rozstaw osi wynosi 268,0 cm. Nowy model jest więc wyraźnie większy od Ateki (o 13,3 cm na długość i o 2,8 cm na szerokość), a przy tym nieco niższy (o 2,9 cm). Odległość między osiami została natomiast wydłużona o 5 cm.

Cupra Terramar - bok

Patrząc na zdjęcia, należy przyznać, że pomimo sporych rozmiarów auto nie sprawia wrażenia masywnego i da się dostrzec w nim sportowy charakter. Sam projekt nadwozia stanowi konsekwentne rozwinięcie języka stylistycznego, który znamy już z odświeżonych Formentora i Leona oraz elektrycznego Tavascana i Borna. Klienci otrzymają do wyboru felgi ze stopów lekkich o średnicy od 18 do 20 cali, a bogata paleta lakierów obejmie 9 kolorów – CUPRA oferuje Terramara w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym dwóch matowych – (Fjord Blue, Glacial White, Cosmos Blue, Timanfaya Grey, Midnight Black, Graphene Grey i Dark Void oraz matowe Century Bronze Matt i Enceladus Grey Matt).

Cupra Terramar - tył

Cupra Terramar (2025) – wnętrze

Jak na obecne standardy wnętrze Cupry Terramar prezentuje się dość klasycznie. Nie znajdziemy tu co prawda zbyt wielu fizycznych przycisków, ale nie ma też zaskakujących rozwiązań, jak np. nietypowy wspornik kokpitu wyrastający z konsoli środkowej w Tavascanie. Centrum zarządzania funkcjami auta jest 12,9-calowy ekran centralny, pod którym umieszczono podświetlane, dotykowe suwaki do zmiany temperatury i głośności. Do standardu należą również 10,25-calowe cyfrowe zegary.

Cupra Terramar - deska rozdzielcza

Warto jeszcze wspomnieć, że Cupra oferuje trzy warianty wykończenia wnętrza, z których każdy wykorzystuje innowacyjne, zrównoważone materiały. Ciemnoniebieski Deep Ocean wyróżnia się tapicerką wykonaną ze skóry ekologicznej w połączeniu z tkaniną pochodzącą w 100% z upcyklingu SEAQUAL YARN (materiał uzyskany z tworzyw sztucznych odzyskanych z plaż, oceanów, ujść rzek i mórz). Ciemnoszary Moon Light zawiera tapicerkę Dinamica wykonaną co najmniej w 73% z materiałów pochodzących z recyklingu tworzyw sztucznych PET i odzieży, natomiast ciemnobordowy High Canyon obejmuje fotele pokryte skórą garbowaną przy użyciu substancji roślinnych.

Cupra Terramar - fotele przednie

Cupra Terramar (2025) – silniki

Docelowo w gamie silnikowej znajdzie się pięć wersji, w tym benzynowe (TSI), tzw. miękka hybryda (eTSI) oraz hybrydy plug-in (eHybrid). Wszystkie jednostki łączą się z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG, ale napęd na obie osie 4Drive jest zarezerwowany tylko dla odmian TSI. Poniżej bardziej szczegółowa lista:

  • 2.0 TSI 4Drive (204 KM) z 7-biegową skrzynią DSG i napędem na wszystkie koła
  • 2.0 TSI 4Drive (265 KM) z 7-biegową skrzynią DSG i napędem na wszystkie koła
  • 1.5 eTSI (150 KM) z 7-biegową skrzynią DSG i przednim napędem
  • 1.5 TSI e-Hybrid (204 KM) z 6-biegową skrzynią DSG i przednim napędem
  • 1.5 TSI e-Hybrid (275 KM) z 6-biegową skrzynią DSG i przednim napędem

Cupra Terramar - przód

Cupra Terramar (2025) – cena

Hiszpańska nowość będzie na stałe oferowana w dwóch wersjach – standardowej i VZ, a oprócz tego na początek do sprzedaży trafi też limitowana do 1337 egzemplarzy odmiana America’s Cup. Na polskiej stronie Cupry działa już konfigurator i na razie można wybrać Terramara w jednej z trzech specyfikacji:

  • Cupra Terramar 1.5 eTSI DSG (150 KM) – od 173 800 zł
  • Cupra Terramar 2.0 TSI DSG 4Drive (265 KM) – od 229 892 zł
  • Cupra Terramar 1.5 TSI e-Hybrid DSG (272 KM) – od 240 600 zł

Cupra Terramar - tył

Lista wyposażenia seryjnego Cupry Terramar obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, światła LED i podgrzewane fotele. Wariant VZ dodaje do tego m.in. większe obręcze kół i aktywny tempomat.

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji