Współpraca reklamowaNowe Skody Kodiaq i Superb z pięcioma gwiazdkami Euro NCAP

Nowe Skody Kodiaq i Superb z pięcioma gwiazdkami Euro NCAP

Nowe generacje Skody Kodiaq oraz Superb otrzymały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w niezależnym teście bezpieczeństwa Euro NCAP.

Wynik ten kontynuuje serię najwyższych ocen dla samochodów czeskiego producenta, mimo wprowadzenia bardziej rygorystycznych kryteriów oceny w 2023 roku.

Zgodnie z bardziej rygorystycznymi kryteriami ustanowionymi w 2023 r. przez niezależny Europejski Program Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP), nowe Skody Superb i Kodiaq otrzymały pięciogwiazdkowe oceny.

Kodiaq uzyskał 84% całkowitej maksymalnej liczby punktów, zdobywając 89% za ochronę dorosłych pasażerów, 83% za ochronę dzieci, 82% za bezpieczeństwo innych uczestników ruchu i 78% za systemy wspomagające bezpieczeństwo.

Superb uzyskał 87% całkowitej maksymalnej liczby punktów, zdobywając 93% za ochronę dorosłych pasażerów, 87% za ochronę dzieci, 82% za bezpieczeństwo innych uczestników ruchu i 80% za systemy wspomagające bezpieczeństwo. Ocena ta plasuje Superba jako drugi najbezpieczniejszy model w rankingu Euro NCAP 2024.

Bezpieczeństwo naszych klientów i wszystkich innych użytkowników dróg jest naszym najwyższym priorytetem. Dlatego cieszymy się z pięciogwiazdkowych ocen dla Skody Kodiaq drugiej generacji i Superba czwartej generacji w teście Euro NCAP. Jesteśmy szczególnie dumni z naszych dobrych wyników w zakresie ochrony dorosłych i dzieci. Fakt, że przedłużyliśmy udany rekord pięciogwiazdkowych ocen dla naszych pojazdów potwierdza nasze wyraźne zaangażowanie w najwyższe standardy bezpieczeństwa – powiedzial Johannes Neft, członek zarządu Škoda Auto ds. rozwoju technicznego.

Wysoki poziom bezpieczeństwa pasywnego w obu modelach

Nadwozia obu modeli zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi standardami i zawierają formowane na gorąco elementy ze stali o wysokiej wytrzymałości. Stal ta jest wykorzystywana głównie w słupkach A i B, ścianie grodziowej oraz tunelu środkowym. W razie wypadku podróżujący są chronieni nie tylko przez sztywne nadwozie i obszerne strefy zgniotu, ale także przez maksymalnie 10 poduszek powietrznych w Skodzie Superb i do dziewięciu poduszek w Kodiaqu, w tym centralną poduszkę powietrzną między przednimi siedzeniami, która znalazła się w obu samochodach.

Kompleksowe systemy wspomagające dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo.
Liczne najnowocześniejsze systemy wspomagające w obu modelach ostrzegają kierowcę o potencjalnych kolizjach i aktywnie pomagają im zapobiegać lub minimalizować ich skutki. Należą do nich układ antykolizyjny Front Assist z funkcją predykcyjnej ochrony pieszych i rowerzystów, asystent martwego pola Side Assist, w tym ostrzeganie o ruchu poprzecznym przy cofaniu Rear Traffic Alert, a także asystenci Collision Avoidance Assist (unikania kolizji), Turn Assist (skrętu), Crossroad Assist (ruchu poprzecznego) i Exit Warning (monitorowanie przy wysiadaniu).

Skoda Kodiaq 2024 crash test euro ncap
Oba modele otrzymały najwyższe oceny za ochronę dorosłych i dzieci oraz wysokie noty za poziom bezpieczeństwa innych uczestników ruchu i systemy wspomagania.

System Travel Assist aktywnie wspiera kierowcę w kontrolowaniu pojazdu, wraz z tempomatem adaptacyjnym (ACC), oraz adaptacyjnym asystentem pasa ruchu Lane Assist z rozpoznawaniem obszarów robót drogowych. Do tego dochodzi układ przygotowania podróżujących w razie wykrycia ryzyka kolizji Crew Protect Assist, asystent jazdy w korku Traffic Jam Assist oraz asystent awaryjnego zatrzymania Emergency Assist.

Nowe czujniki nanoradarowe umieszczone w prawym i lewym rogu przedniego zderzaka dodatkowo zwiększają wydajność systemów wspomagających, takich jak Front Assist czy Crossroad Assist. Nanoczujniki radarowe w tylnym zderzaku zwiększają zasięg systemu Side Assist. Nowy asystent monitorowania uwagi i zmęczenia Attention and Drowsiness Assist monitoruje zachowanie kierowcy, ocenia jego potencjalny poziom zmęczenia i w razie potrzeby uruchamia wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia.

Oceny Euro NCAP od 1997 r.

Założony w 1997 roku, z siedzibą w Leuven w Belgii, Europejski Program Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP) jest efektem współpracy ministerstw transportu, automobilklubów, stowarzyszeń ubezpieczeniowych i instytutów badawczych z ośmiu krajów europejskich. Od 2020 r. co 3 lata wprowadzane są poprawki do kryteriów, rozszerzając zakres o dodatkowe aspekty bezpieczeństwa, takie jak funkcja połączenia alarmowego i przesyłanie informacji o uszkodzeniach pojazdu na potrzeby prowadzenia działań ratowniczych.

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji