UżywaneBezawaryjne samochody do 20 tys. złotych. Najlepsze propozycje

Bezawaryjne samochody do 20 tys. złotych. Najlepsze propozycje

Jeśli ktoś szuka auta niezawodnego albo przynajmniej niedrogiego w eksploatacji, a ma na to ok. 20 tys. złotych, ma dość ograniczone pole manewru. Jakie auta warto brać pod uwagę?

Budżet około 20 tys. złotych wydaje się wystarczający, ale jeśli ktoś szuka niezawodnego auta, które nie będzie sprawiało wielu problemów, a ewentualny serwis nie będzie wymagał znacznych nakładów finansowych, lepiej od razu wykluczyć auta sportowe, duże SUV-y czy kuszące modele z segmentu premium. Te ostatnie bywają zaskakująco tanie, ale niska cena nie bierze się znikąd. Zazwyczaj właściciel chce się takiego auta po prostu pozbyć, a potencjalny kupujący dość szybko przekona się, gdzie tkwiła tajemnica tej niezwykłej okazji. Poniżej przedstawiamy 10 propozycji aut rozsądnych, niezawodnych, choć w kilku przypadkach – zaskakujących.

Używany Nissan Note I

Lata produkcji: 2006-2012

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Zaczynamy od bardzo rozsądnej i mało emocjonującej propozycji, a mianowicie Nissana Note I z lat 2006-2012. To kompaktowy minivan, który łączy przestronność wnętrza z miejską zwinnością. Jego sylwetka, choć nieco kanciasta, oferuje bardzo funkcjonalne rozwiązania. Mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych, wnętrze jest zaskakująco przestronne, szczególnie na tylnej kanapie, co sprawia, że Note jest idealny dla rodzin oraz osób szukających praktycznego auta na co dzień. Bagażnik o pojemności 280 litrów, z możliwością powiększenia po złożeniu siedzeń, dodatkowo podkreśla funkcjonalność auta.

Do najczęstszych usterek tego modelu należy zaliczyć problemy z elektroniką – często awarii ulega centralny zamek, system audio oraz czujniki parkowania. W egzemplarzach z większym przebiegiem mogą pojawiać się również wycieki oleju oraz problemy z zawieszeniem, w szczególności z łącznikami stabilizatora i tulejami. Czasem kierowcy zgłaszają szybkie zużycie elementów układu hamulcowego, ale problemy te nie występują zbyt często i są dość proste oraz tanie do usunięcia.

Najbardziej polecanym silnikiem jest jednostka benzynowa 1.6 o mocy 110 KM, która oferuje przyzwoite osiągi, umiarkowane spalanie oraz niską awaryjność. Jest to dobry wybór do jazdy miejskiej i na dłuższe trasy. W przypadku diesli warto zwrócić uwagę na oszczędny silnik 1.5 dCi, najlepiej w mocniejszej, 90-konnej odmianie, jednak przed zakupem należy sprawdzić stan wtryskiwaczy, które mogą być kosztowne w naprawie. Nissan Note I jest ceniony za niskie koszty utrzymania, dużą dostępność części zamiennych oraz bezproblemową eksploatację, jeśli jest regularnie serwisowany.

Polecany silnik – 1.6 16V (110 KM, 153 Nm, przysp. 0-100 km/h – 10,7 s, v max – 183 km/h, średnie spalanie – 6,6 l/100 km)

Więcej na temat używanego Nissana Note I:

Używany Nissan Note I (2006-2012) – opinie użytkowników

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Używany Hyundai i30 II

Lata produkcji: 2012-2017

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Kolejna propozycja to nieco większy Hyundai i30 II (2012-2017). To popularny kompakt klasy C, który zyskał uznanie dzięki nowoczesnemu designowi, bogatemu wyposażeniu i dobremu stosunkowi jakości do ceny. Model ten oferuje przestronne wnętrze, ergonomiczne rozmieszczenie elementów kokpitu oraz solidne materiały wykończeniowe, które przyciągają zarówno rodziny, jak i osoby szukające komfortowego auta na co dzień. Bagażnik o pojemności 378 litrów (w wersji 5-drzwiowej) zapewnia wystarczającą przestrzeń na codzienne potrzeby.

Do najczęstszych usterek Hyundaia i30 II zalicza się problemy z zawieszeniem, zwłaszcza szybkie zużywanie łączników stabilizatora oraz tulei. Zdarzają się również awarie elektryczne, takie jak problemy z czujnikami parkowania, systemem multimedialnym czy elektrycznymi szybami. Użytkownicy zgłaszają także problemy z manualnymi skrzyniami biegów, szczególnie przy wyższych przebiegach – trudności w zmianie biegów lub hałasy. Zadbane egzemplarze, które były regularnie i na bieżąco serwisowane, nie powinny mieć większych problemów.

Polecanym silnikiem jest benzynowy 1.6 GDI o mocy 135 KM, który oferuje dobrą dynamikę i umiarkowane zużycie paliwa, idealne do codziennego użytku. W przypadku diesli, warto rozważyć silnik 1.6 CRDi o mocy 110 lub 136 KM – zapewniają one oszczędność paliwa i przyzwoite osiągi, choć przy wyższych przebiegach warto zwrócić uwagę na stan wtryskiwaczy i turbosprężarki. Hyundai i30 II to solidny, komfortowy kompakt, ceniony za swoją niezawodność, niskie koszty utrzymania i bogate wyposażenie.

Polecany silnik – 1.6 GDI (135 KM, 164 Nm, przysp. 0-100 km/h – 9,9 s, v max – 195 km/h, średnie spalanie – 5,7 l/100 km)

Więcej na temat używanego Hyundaia i30 II:

Używany Hyundai i30 II (2012-2017) – opinie użytkowników

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Używany Mercedes W124

Lata produkcji: 1984-1993

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Kolejna propozycja może wydać się dziwna i w porównaniu do innych opisywanych modeli – bezsensowna. Mimo wszystko postanowiliśmy wspomnieć o tym modelu, jako jednym z najbardziej niezawodnych i niemal pancernych aut. Mercedes W124 (1984-1997) to kultowy model klasy średniej, znany ze swojej niezawodności, trwałości i solidnego wykonania. Jest uznawany za jeden z najlepszych samochodów w historii marki. W124 oferuje elegancki, ale zarazem stonowany design, doskonałą jakość materiałów oraz przestronne wnętrze, zapewniające komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Model ten był dostępny w wielu wersjach nadwozia, m.in. sedan, kombi, coupé oraz kabriolet, co dodatkowo podkreślało jego wszechstronność.

Popularne usterki dotyczą głównie układu elektrycznego – problemy z alternatorem, przekaźnikami czy elektrycznymi szybami nie są rzadkością w egzemplarzach, które mają na karku nawet 40 lat! Warto zwrócić uwagę na korozję, zwłaszcza w nadkolach i progach, mimo dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego. W egzemplarzach z automatyczną skrzynią biegów może dochodzić do zużycia elementów mechanicznych, co objawia się szarpaniem przy zmianie biegów. W dieslach zdarzały się wycieki oleju z pompy wtryskowej, a także problemy z turbosprężarką w wersjach turbodoładowanych.

Polecany silnik to 3.0-litrowy diesel (OM603) – jednostka wolnossąca o mocy 136 KM jest wyjątkowo trwała, oszczędna i oferuje przyzwoitą dynamikę. Alternatywą może być 2.0 (M102) benzynowy, który jest prosty w konstrukcji i relatywnie łatwy w serwisie. Mercedes W124 wyróżnia się długowiecznością i komfortem, a przy regularnym serwisowaniu potrafi bezproblemowo pokonać setki tysięcy kilometrów. Co prawda trudno znaleźć zadbany egzemplarz, ale jeśli ktoś lubi mechaniczne wyzwania lub jakimś trafem znajdzie godny zainteresowania egzemplarz, zapewne będzie cieszył się bezproblemową jazdą przez wiele lat.

Polecany silnik – 3.0 D (136 KM, 210 Nm, przysp. 0-100 km/h – 12,8 s, v max – 200 km/h, średnie spalanie – 7,4 l/100 km)

Więcej na temat Mercedesa W124:

Ile kosztował Nowy Mercedes W124 w 1990 roku?

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Używane Mitsubishi Space Star II

Lata produkcji: od 2013 r.

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Wracamy na ziemię i do nieco nowszych modeli. Mitsubishi Space Star II, produkowane od 2013 roku, to mały, miejski hatchback, który łączy kompaktowe rozmiary z funkcjonalnością. Jego największymi zaletami są niskie koszty eksploatacji, oszczędne silniki oraz prostota obsługi. Dzięki niewielkim wymiarom (poniżej 4 metrów długości) idealnie sprawdza się w ruchu miejskim, a promień skrętu wynoszący 4,6 m ułatwia parkowanie w ciasnych miejscach. Wnętrze jest proste, ale dobrze zaprojektowane, oferując wystarczająco dużo miejsca dla czterech dorosłych osób. Bagażnik ma pojemność 235 litrów, co w tej klasie jest przyzwoitym wynikiem.

Do najczęstszych usterek zalicza się problemy z elektroniką, zwłaszcza czujnikiem ABS oraz elektryką szyb. W niektórych egzemplarzach dochodzi do szybszego zużycia elementów układu hamulcowego, jak tarcze i klocki. Bywają również problemy z zawieszeniem, szczególnie na nierównych drogach, gdzie szybciej zużywają się amortyzatory i łączniki stabilizatora. Warto również zwrócić uwagę na korozję podwozia, która w starszych egzemplarzach może być już problematyczna.

Polecanym silnikiem jest benzynowy 1.2 o mocy 80 KM. To jednostka, która dobrze sprawdza się w mieście, oferując przyzwoitą dynamikę i niskie spalanie (około 4-5 l/100 km). Dla kierowców o mniej dynamicznym stylu jazdy odpowiedni będzie również mniejszy, trzycylindrowy silnik 1.0 o mocy 71 KM, charakteryzujący się jeszcze niższym zużyciem paliwa, ale nie jest to polecana jednostka dla tych, którzy od czasu do czasu podrózują drogami szybkiego ruchu. Mitsubishi Space Star II to propozycja dla osób szukających ekonomicznego i niezawodnego auta do codziennych podróży na niewielkich dystansach.

Polecany silnik – 1.2 (80 KM, 106 Nm, przysp. 0-100 km/h – 11,7 s, v max – 180 km/h, średnie spalanie – 4,3 l/100 km)

Więcej na temat używanego Mitsubishi Space Star II:

Używane Mitsubishi Space Star II (od 2013 r.) – opinie użytkowników

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Używany Nissan Qashqai I

Lata produkcji: 2007-2013

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Przechodzimy do klasyki gatunku, czyli prekursora miejskich crossoverów. Nissan Qashqai I, produkowany od 2006 do 2013, to kompaktowy crossover, który zapoczątkował modę na tego typu pojazdy w Europie. Łączy cechy SUV-a z funkcjonalnością kompaktu, oferując podwyższoną pozycję za kierownicą i przestronne wnętrze. Dostępny był zarówno w wersji 5-osobowej, jak i 7-osobowej (Qashqai+2). Dzięki zwartej sylwetce i stosunkowo kompaktowym rozmiarom dobrze radzi sobie w miejskich warunkach, ale jest również odpowiedni na dłuższe trasy. Bagażnik o pojemności od 410 do 860 litrów (w zależności od wersji) jest wystarczający na potrzeby codziennych zakupów i podróży.

Popularne usterki obejmują problemy z elektroniką, zwłaszcza systemem multimedialnym i czujnikami parkowania. W egzemplarzach z większym przebiegiem mogą wystąpić również problemy z zawieszeniem – głównie z amortyzatorami i łącznikami stabilizatora. W wersjach z napędem na cztery koła pojawiają się usterki sprzęgła wielopłytkowego. Niekiedy użytkownicy zgłaszają także szybkie zużycie elementów układu kierowniczego, ale jak w większości przypadków, zadbane i regularnie serwisowane egzemplarze nie wykazują żadnych dużych problemów.

Polecanym silnikiem jest benzynowy 1.6 o mocy 117 KM, który oferuje przyzwoite osiągi i relatywnie niskie koszty utrzymania. Wersja z dieslem 1.5 dCi cieszy się dobrą opinią ze względu na oszczędność paliwa, choć wtryskiwacze mogą być problematyczne i kosztowne w serwisowaniu. Mocniejszy diesel 2.0 dCi to dobry wybór dla osób szukających większej mocy, ale może generować wyższe koszty serwisowe. Qashqai I jest ceniony za komfort jazdy, niskie koszty eksploatacji i szeroką dostępność części zamiennych.

Polecany silnik – 1.6 16V (117 KM, 156 Nm, przysp. 0-100 km/h – 11,9 s, v max – 180 km/h, średnie spalanie – 6,4 l/100 km)

Więcej na temat używanego Nissana Qashqaia I:

Używany Nissan Qashqai I (2006-2013) – opinie użytkowników

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Używana Honda Civic VIII

Lata produkcji: 2006-2011

Bezawaryjne samochody do 20 tys

W zestawieniu nie mogło również zabraknąć kolejnego auta, które jawi się jako jedno z najmniej problematycznych. Honda Civic VIII generacji (produkowana w latach 2006-2011) to model, który wyróżnia się futurystycznym designem, dynamicznymi liniami oraz charakterystycznym kokpitem z cyfrowymi zegarami. Civic VIII ma sportowy wygląd, ale jest też funkcjonalnym autem kompaktowym. Wersja hatchback oferuje przestronne wnętrze i pojemny bagażnik (455 l), co czyni go atrakcyjnym wyborem dla osób szukających praktycznego, a jednocześnie stylowego samochodu. Jakość materiałów wykończeniowych oraz ergonomia wnętrza są na wysokim poziomie, chociaż niektórzy mogą odczuwać twardość zawieszenia na nierównych drogach.

Do najczęstszych usterek zalicza się awarie tylnego zawieszenia, w szczególności szybkie zużywanie się silentbloków oraz amortyzatorów. Częstym problemem są również usterki układu elektrycznego, takie jak awarie klimatyzacji i centralnego zamka. W wersjach z silnikami diesla zdarzają się problemy z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką, ale są to dość powszechne bolączki aut z takim układem napędowym. Niektórzy użytkownicy zgłaszają również przedwczesne zużycie układu hamulcowego.

Polecanym silnikiem jest benzynowy 1.8 i-VTEC o mocy 140 KM, który charakteryzuje się niezawodnością, dobrymi osiągami oraz umiarkowanym zużyciem paliwa. Dla osób szukających ekonomii dobrym wyborem jest diesel 2.2 i-CTDi o mocy 140 KM, który oferuje dobre osiągi i niskie spalanie, jednak przed zakupem warto sprawdzić stan dwumasy i turbosprężarki. Honda Civic VIII jest ceniona za trwałość, nowoczesny design i niskie koszty eksploatacji, pod warunkiem regularnych przeglądów.

Polecany silnik – 1.8 i-VTEC (140 KM, 175 Nm, przysp. 0-100 km/h – 8,9 s, v max – 205 km/h, średnie spalanie – 6,6 l/100 km)

Więcej na temat używanej Hondzie Civic VIII:

Używana Honda Civic VIII (2006-2011) – opinie użytkowników

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Używana Toyota Yaris II

Lata produkcji: 2005-2011

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Toyota Yaris II (2005-2011) to kolejny miejski hatchback w naszym zestawieniu, który świetnie sprawdzi się w roli miejskiego auta na co dzień. Model ten wyróżnia się zgrabnymi wymiarami, co sprawia, że jest łatwy w manewrowaniu i parkowaniu, a jednocześnie oferuje zaskakująco przestronne wnętrze. Dobre wykończenie wnętrza i praktyczne rozwiązania, takie jak przesuwana tylna kanapa, zwiększają jego funkcjonalność. Yaris II to doskonały wybór do jazdy po mieście, ale sprawdzi się również na dłuższych trasach dzięki wygodnym fotelom i poprawnej izolacji akustycznej.

Najczęstsze usterki dotyczą elektroniki – niektórzy właściciele zgłaszają problemy z czujnikami ABS, alternatorem oraz szybkim zużyciem akumulatora. W wersjach z silnikami benzynowymi pojawiały się czasem problemy z cewkami zapłonowymi. W dieslach 1.4 D-4D użytkownicy mogą napotkać wycieki oleju oraz awarie turbosprężarki, zwłaszcza w egzemplarzach z dużym przebiegiem.

Polecanym silnikiem jest benzynowa jednostka 1.3 VVT-i o mocy 87 KM, która oferuje odpowiednią dynamikę do jazdy miejskiej oraz umiarkowane spalanie. Jest trwała, tania w serwisowaniu i rzadko sprawia problemy. Dla oszczędnych kierowców alternatywą może być diesel 1.4 D-4D, który cechuje się niskim zużyciem paliwa, ale jego eksploatacja bywa bardziej kosztowna ze względu na potencjalne problemy z osprzętem.

Polecany silnik – 1.3 VVT-i (86 KM, 121 Nm, przysp. 0-100 km/h – 11,5 s, v max – 170 km/h, średnie spalanie – 6,0 l/100 km)

Więcej na temat używanej Toyocie Yaris II:

Używana Toyota Yaris II (2005-2011) – opinie użytkowników

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Używana Toyota Corolla X

Lata produkcji: 2007-2013

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Toyota Corolla X (2007-2013) to dziesiąta generacja modelu, która łączy w sobie solidność, niezawodność i ekonomię. Ten kompaktowy sedan, znany ze swojej trwałości, oferuje wygodne wnętrze i sprawdzoną jakość wykonania. Wersja E15 cechuje się klasycznym designem oraz przestronnym wnętrzem, w tym wygodnymi siedzeniami i praktycznym bagażnikiem o pojemności około 450 litrów.

Do najczęstszych usterek należą problemy z elektroniką, takie jak awarie czujników ABS oraz systemu klimatyzacji. Inne zgłaszane problemy to zużycie elementów zawieszenia, szczególnie łączników stabilizatora oraz tulei, które mogą prowadzić do hałasów i niewłaściwego prowadzenia pojazdu. W niektórych egzemplarzach mogą pojawić się również problemy z wyciekami oleju z silnika.

Polecanym silnikiem jest jednostka benzynowa 1.6 VVT-i o mocy 124 KM, która łączy dobre osiągi z niskim zużyciem paliwa i wysoką niezawodnością. Alternatywnie, jednostka 1.4 D-4D (diesel) jest oszczędna i dobrze sprawdza się w dłuższych trasach, jednak przed zakupem warto zwrócić uwagę na stan układu wtryskowego. Corolla dziesiątej generacji jest ceniona za niskie koszty utrzymania, solidność oraz długowieczność, co czyni ją dobrym wyborem na rynku używanych samochodów.

Polecany silnik – 1.6 VVT-i (124 KM, 157 Nm, przysp. 0-100 km/h – 10,4 s, v max – 195 km/h, średnie spalanie – 6,9 l/100 km)

Więcej na temat używanej Toyocie Corolli X:

Używana Toyota Corolla X (2007-2013) – opinie użytkowników

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Używana Kia Cee’d I

Lata produkcji: 2006-2012

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Kia Cee’d pierwszej generacji, produkowana od 2006 do 2012 roku, była chyba pierwszym krokiem koreańskiego producenta do sukcesu na rynku europejskim. Wystarczy porównać ofertę Kii wówczas i dziś – kolosalny postęp. Cee’d I to kompaktowy hatchback, który zyskał uznanie za solidne wykonanie i dobrą wartość za rozsądne pieniądze. Charakteryzuje się nowoczesnym designem, przestronnym wnętrzem oraz przyzwoitym komfortem jazdy. Jako konkurent dla takich modeli jak Volkswagen Golf czy Ford Focus, Ceed I oferuje konkurencyjne osiągi oraz szeroką gamę wyposażenia.

Wśród popularnych usterek znajdują się problemy z elektroniką, w tym awarie centralnego zamka oraz systemu multimedialnego. Inne problemy to zużycie elementów zawieszenia, takich jak łączniki stabilizatora i tuleje, oraz wycieki oleju z silnika, zwłaszcza w starszych egzemplarzach. Użytkownicy zgłaszali również sporadyczne problemy z układem hamulcowym.

Polecanym silnikiem jest benzynowy 1.6 o mocy 126 KM, który zapewnia dobrą dynamikę i rozsądne spalanie, a także charakteryzuje się stosunkowo niską awaryjnością. Alternatywnie, można rozważyć diesla 1.6 CRDi, który oferuje lepszą ekonomikę paliwową, ale przed zakupem warto sprawdzić stan turbosprężarki i wtryskiwaczy, które mogą być kosztowne w naprawie. Kia Cee’d I jest ceniona za niskie koszty eksploatacji i szeroką dostępność części zamiennych, co czyni ją rozsądnym wyborem na rynku używanych samochodów.

Polecany silnik – 1.6 CVVT (126 KM, 154 Nm, przysp. 0-100 km/h – 10,8 s, v max – 192 km/h, średnie spalanie – 7,0 l/100 km)

Więcej na temat używanej Kii Cee’d I:

Używana Kia Cee’d I (2006-2012) – opinie użytkowników

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Używany Ford Fiesta Mk7

Lata produkcji: 2008-2017

Bezawaryjne samochody do 20 tys

Na zakończenie również niewielki, ale bardzo lubiany model – Ford Fiesta Mk7 (2008-2017). To miejski hatchback, który łączy nowoczesny design z dynamicznymi osiągami i funkcjonalnością. Charakteryzuje się atrakcyjną sylwetką, nowoczesnym wnętrzem oraz dobrą jakością wykonania. Fiesta Mk7 oferuje komfortowe siedzenia, przyzwoite właściwości jezdne i przestronny bagażnik o pojemności od 295 do 979 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Model ten jest ceniony za zwrotność i łatwość parkowania, co czyni go idealnym wyborem do miejskiej jazdy.

Do popularnych usterek należy zaliczyć problemy z elektroniką, takie jak awarie systemu audio i klimatyzacji. W niektórych egzemplarzach występują również problemy z zawieszeniem, zwłaszcza z zużywającymi się łącznikami stabilizatora oraz amortyzatorami. W modelach z większym przebiegiem mogą pojawić się też problemy z układem kierowniczym i elektroniką silnika.

Polecanym silnikiem jest benzynowy 1.6 Ti-VCT o mocy 120 KM, który oferuje dobre osiągi, niskie spalanie oraz niezawodność. Alternatywnie, jednostka 1.0 EcoBoost o mocy 100 lub 125 KM jest bardzo oszczędna i dynamiczna, ale należy zwrócić uwagę na ewentualne problemy z turbosprężarką i układem chłodzenia. Fiesta Mk7 jest ogólnie uznawana za solidny wybór z niskimi kosztami eksploatacji i szeroką dostępnością części.

Polecany silnik – 1.6 Ti-VCT (120 KM, 152 Nm, przysp. 0-100 km/h – 9,9 s, v max – 193 km/h, średnie spalanie – 5,8 l/100 km)

Więcej na temat używanego Forda Fiesty VII:

Używany Ford Fiesta VII (2008-2017) – opinie użytkowników

Bezawaryjne samochody do 20 tys

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji