Fiat odświeżył swój kultowy miejski model i dodał wiele innowacyjnych opcji wyposażenia. Czym się wyróżnia nowy Fiat Panda i jego topowa wersja – Pandina?
Choć „w blokach startowych” czeka już zupełnie nowy Fiat Grande Panda, swoje miejsce w gamie producenta z Włoch nadal ma zapewnione dotychczasowa generacja Pandy, która od 2011 roku sprzedała się w niemal 2 milionach egzemplarzy. Niesłabnący popyt na ten samochód skusił Fiata do przeprowadzenia modernizacji skupiającej się głównie na odświeżeniu wnętrza i listy wyposażenia, na której znalazło się wiele podnoszących atrakcyjność dodatków. Czym się wyróżnia aktualnie oferowana Panda?
Fiat Panda (2024) – wyposażenie
Odświeżony Fiat Panda oferowany jest w dwóch nowych wersjach wyposażenia – Panda i Pandina. Tą drugą opracowano na wariancie Cross i przez to zyskała bardziej „bojowy” wygląd, natomiast już bazowa odmiana zaskakuje długością dostępnych opcji. Fiat skupił się przede wszystkim na bezpieczeństwie, montując do Pandy niespotykanych dotąd w tym modelu elektronicznych asystentów kierowcy. Każda Panda od teraz posiada na wyposażeniu:
- 6 poduszek powietrznych
- system hamowania awaryjnego (AEBS)
- asystenta utrzymania pasa ruchu
- system wykrywania zmęczenia kierowcy
- system rozpoznawania znaków drogowych
- inteligentny ogranicznik prędkości (ISA) z TSR.
W bogatszej specyfikacji Pandina ponadto przewidziano tempomat z pakietem City, który działa już od prędkości 30 km/h. W tej wersji zamontowano również automatyczne światła drogowe.
Fiat Panda (2024) – wnętrze
Sporo zmian zaszło we wnętrzu Fiata Pandy, gdyż teraz mogą w nim występować dwa 7-calowe, kolorowe ekrany. Jeden zastępuje zestaw wskaźników, a za pośrednictwem drugiego obsłużymy system multimedialny samochodu. Dostępny jest w wariancie Pandina i oferuje dodatkowo kompatybilność z Android Auto i Apple CarPlay oraz technologią Bluetooth. Do zmodernizowanej Pandy trafiła także nowa kierownica z przyciskami do obsługi radia.
Fiat zadbał też o to, by wyróżnić Pandę na tle konkurentów żywymi kolorami nadwozia i wysublimowanymi detalami. Zgodnie z filozofią marki „no more grey”, auto malowane jest w przykuwające oko barwy – żółtą, czerwoną, niebieską i zieloną. Można także zamówić specyfikację czarno-białą, jak i całkowicie czarną lub białą. Auto w wersji Pandina stylistycznie czerpie garściami z Pandy Cross i dodaje do tego żółte obudowy lusterek, sitodruk „Pandina” na tylnej szybie, napis na tylnych drzwiach i miły dla oka obrazek małej pandy na feldze. We wnętrzu natomiast tę wersję wyróżniają fotele z wytłoczonym monogramem i logiem „Pandina”, obite tapicerką zawierającą surowiec pochodzący z odpadów morskich, a także pomalowaną na biało deską rozdzielczą.
Fiat Panda (2024) – cena
Obydwie wersje wyposażeniowe oferowane są z układem hybrydowym 1.0 GSE (70 KM) i przednim napędem. Fiat poinformował, że można już składać zamówienia na odświeżoną Pandę. Wariant Panda wyceniono na 73 000 zł, a topowy Pandina – 85 500 zł.
Redakcja poleca:
Nowy Fiat Grande Panda – pierwsze wrażenia