Być może już wkrótce w ofercie Volvo będą same elektryczne SUV-y i crossovery. To świetna okazja na zakup np. S90 z drugiej ręki. Jakie są opinie o tym modelu?
Szwedzkie limuzyny mają dość ciekawą historię i spoglądając na jej karty, zazwyczaj kojarzą się z mocno kanciastymi, prostymi stylistycznie modelami. Nie oznacza to oczywiście, że w portfolio szwedzkiej marki nie ma pięknie narysowanych aut, czego przykładem jest zjawiskowe coupe – P1800. W kontrze do takich modeli jak Volvo 240 stoi ostatni (dosłownie i w przenośni) model topowej limuzyny S90. Piękna, płynna linia, wiele charakterystycznych elementów i akcentów, które nie pozwalają pomylić S90 z innym modelem. Co prawda nie ma on takiej popularności jak niemieckie odpowiedniki w klasie – Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E – ale jeśli ktoś chce się nieco wyróżnić i poczuć wyjątkowo, S90 będzie idealnym wyborem.
Używane Volvo S90 – nadwozie, wymiary
Duży, prestiżowy sedan o eleganckiej sylwetce, który w niektórych konfiguracjach zachwyca. Metaliczny lakier, duże felgi z chromowanymi akcentami, liczne nakładki i wstawki lakierowane w kolorze nadwozia oraz duży, lecz nie przesadzony, chromowany grill z finezyjnie wyżłobionymi pionowymi poprzeczkami. Przednie lampy z sygnaturą a’la „młot Thora” oraz tylne klosze w specyficznym ułożeniu podkreślają łagodnie zaznaczoną linię klapy bagażnika. Dodatkowo, bardzo klasyczna, spójna i symetryczna linia nadwozia oraz nieprzeciętne gabaryty. Volvo S90 wciąż imponuje i z pewnością, gdyby Volvo zdecydowało się na dalsze oferowanie tego modelu, aktualizując nieco wygląd i wnętrze, nikt nie miałby nic przeciwko, by ten samochód pozostał w ofercie tak długo, jak to możliwe. Niestety są to prawdopodobnie ostatnie lata istnienia S90-tki w ofercie szwedzkiego producenta, bez szans na bezpośredniego następcę. Jeśli chodzi o wymiary, szwedzkie kombi mierzy 4969 mm długości, 1879 mm szerokości i 1440 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2941 mm.
Używane Volvo S90 – wnętrze, bagażnik
Wnętrze samochodu jest przestronne i wygodne, z dopracowanymi, solidnymi i wysokiej klasy elementami. Materiały imponują jakością, a poszczególne części idealnie się ze sobą łączą bez zbędnego trzeszczenia podczas jazdy. Stylizacja jest minimalistyczna i bardzo elegancka. Jasne wnętrze nadaje luksusowego charakteru, a fotele z szerokimi możliwościami regulacji, w tym długości siedziska, zapewniają komfort podczas długich podróży. Tradycyjne przyciski i pokrętła na desce rozdzielczej zostały zastąpione ekranem dotykowym, który jest prosty w obsłudze, choć wymaga pewnego przyzwyczajenia. Podobnie jest z wirtualnymi zegarami przed kierowcą – są estetyczne i czytelne, ale niektóre ustawienia komputera pokładowego mogą być trudne do znalezienia. Tak czy inaczej, jakość materiałów i wygląd wnętrza są bez zarzutu, więc jeśli ktoś nie liczy na technologiczne fajerwerki, będzie w pełni usatysfakcjonowany.
Konsola środkowa pomiędzy fotelami prezentuje się bardzo estetycznie, z małymi schowkami ukrytymi pod eleganckimi roletkami. Przełącznik zapłonu w formie małej, wytłoczonej gałki jest niezwykle atrakcyjny, a obok niego znajdują się pokrętło do wyboru trybów jazdy oraz dwa przyciski do obsługi hamulca ręcznego i funkcji Auto Hold. Na tylnej kanapie jest dużo miejsca na nogi i głowę, a szerokość również jest satysfakcjonująca – dwoje dorosłych pasażerów będzie podróżowało w pełnym komforcie. Niestety środkowe miejsce nie nadaje się na dłuższe trasy ze względu na wysoki tunel środkowy i specyficzne wyprofilowanie siedziska. Ciekawym rozwiązaniem jest podkładka na skrajnych miejscach kanapy, którą można podnieść i zamienić w siedzisko dla większego dziecka. Bagażnik – jak na auto z nadwoziem sedan – jest bardzo ustawny i pojemny. Oferuje 461 litrów w standardowej konfiguracji dla 5 osób. W przypadku hybrydy plug-in pojemność bagażnika została zredukowana o 30 litrów.
Używane Volvo S90 – silniki
Oferta silnikowa S90 jest bardzo obszerna, ale należy pamiętać, że wszystkie układy napędowe bazują na tym samym 2-litrowym silniku. To szkoda, ponieważ większy silnik pasowałby do dużej, eleganckiej limuzyny, a niemiecka konkurencja nadal oferuje większe jednostki napędowe w swoich modelach. Tak czy inaczej pod maską może pracować silnik 2.0 T5 o mocy 254 KM (po zmianach o mocy 250 KM) i momencie obrotowym 340 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7 sekund. Silniejszą opcją jest 2.0 T6 o mocy 320 KM (potem 310 KM) i momencie obrotowym 400 Nm, osiągającym setkę w nieco ponad 6 sekund. Maksymalna prędkość przed ograniczeniem do 180 km/h wynosi 250 km/h.
Istnieje także wersja hybrydowa 2.0 T8 TwinEngine o mocy nawet 455 KM, idealna dla osób, które mogą regularnie ładować auto i jeżdżą na krótkich dystansach. Po 2020 roku pojawiły się wersje z miękką hybrydą, takie jak 2.0 B4 i B6 o mocy 197 i 299 KM.
Dla miłośników silników Diesla przygotowano kilka opcji. Podstawowy 2.0 D3 ma moc 150 KM i moment obrotowy 350 Nm, przyspieszając do setki w ponad 10 sekund, a przy pełnym obciążeniu czas ten może się wydłużyć o 1-2 sekundy. Średnie zużycie paliwa według producenta to 6,5 l/100 km. Mocniejsza wersja 2.0 D5 oferuje 235 KM i moment obrotowy 480 Nm, osiągając setkę w 7,2 sekundy. Zużycie paliwa w tej wersji wynosi średnio 5,6 l/100 km według producenta.
Używane Volvo S90 – opinie użytkowników
Zalety
„Rewelacyjna, bardzo elegancka i ponadczasowa stylistyka”.
„Doskonały wygląd i wyposażenie praktycznie każdej konfiguracji”.
„Niezwykle komfortowe i bardzo dobrze wykończone wnętrze”.
„Spora oferta silnikowa o zróżnicowanej mocy”.
Wady
„Należy dokładnie sprawdzić wersje z silnikami Diesla (możliwe tuszowanie przebiegów)”.
„System info-rozrywki wymaga przyzwyczajenia”.
„Egzemplarze z dużymi felgami są podatne na uszkodzenia”.
„Bardzo wysoka cena zadbanych egzemplarzy”.
Używane Volvo S90 – awaryjność, typowe usterki
Volvo S90 to nowoczesne auto, które nie sprawia wielu problemów, nawet w przypadku pierwszych modeli z początku produkcji. Niemniej jednak, najmocniejsze wersje mogą być nieco zużyte, ponieważ 2-litrowy silnik generuje dużą moc, co jest wyzwaniem dla układu napędowego – auto jest duże i ciężkie. Warto sprawdzić, czy zawieszenie, skrzynia biegów czy inne elementy elektroniczne działają poprawnie. Volvo S90 ma luksusowy charakter, ale często jest używane jako samochód rodzinny, głównie do jazdy po mieście. Dlatego warto zwrócić uwagę na stan wnętrza i upewnić się, że nie ma uszkodzeń, rys, plam na tapicerce, brudu w bagażniku itp.
Używane Volvo S90 – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w Volvo S90 znajdziemy na podszybiu w lewym dolnym rogu, jak również w systemie info-rozrywki pod pozycją System-Informacje-Numer VIN pojazdu. Numer VIN znajduje się również na tabliczce znamionowej pod drzwiami, na słupku B po lewej stronie.
Używane Volvo S90 – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 220 ogłoszeń dotyczących Volvo S90. Przykładowo model z 2016 roku z przebiegiem 115 000 kilometrów, z silnikiem benzynowym 2.0 T5 o mocy 254 KM to koszt około 125 000 złotych. Za około 180 000 złotych kupimy egzemplarz z 2020 roku z przebiegiem 110 000 kilometrów z silnikiem wysokoprężnym 2.0 D5 o mocy 235 KM i napędem na cztery koła.
Używane Volvo S90 – podsumowanie
Volvo S90 to duża limuzyna o wysublimowanym charakterze. Auto emanuje elegancją i stylem, choć sportowych emocji w nim niewiele. Autu nie brakuje mocy, ale jeśli ktoś lubi sportową jazdę i chce zaimponować innym np. mocnym brzmieniem silnika, powinien skierować kroki w stronę aut niemieckiej konkurencji. Tu liczy się skandynawski spokój, jakość i elegancja.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych Volvo:
Używane Volvo V70 III (2007-2016) – opinie użytkowników
Używane Volvo XC60 II (od 2017 r.) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 494/201/147 cm |
Rozstaw osi | 294 cm |
Pojemność bagażnika | 560-1526 l |
Silnik | 2.0 T5 | 2.0 T6 | 2.0 D4 | 2.0 D5 |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1969 cm³ | 1969 cm³ | 1969 cm³ | 1969 cm³ |
Paliwo | PB | PB | ON | ON |
Maks. moc | 250 KM | 320 KM | 190 KM | 235 KM |
Maks. moment | 350 Nm | 400 Nm | 400 Nm | 480 Nm |
0-100 km/h | 6,8 s | 5,9 s | 8,2 s | 7,2 s |
Prędkość maks. | 230 km/h | 250 km/h | 220 km/h | 230 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,7 l/100 km | 7,4 l/100 km | 4,5 l/100 km | 4,8 l/100 km |
Silnik | 2.0 B4 MHEV | 2.0 T8 TwinEngine (PHEV) | 2.0 T8 TwinEngine (PHEV) |
---|---|---|---|
Pojemność | 1969 cm³ | 1969 cm³ | 1969 cm³ |
Paliwo | PB + EV | PB + EV | PB + EV |
Maks. moc | 211 KM | 391 KM | 455 KM |
Maks. moment | 300 Nm | 640 Nm | 709 Nm |
0-100 km/h | 7,9 s | 5,1 s | 4,7 s |
Prędkość maks. | 180 km/h | 180 km/h | 180 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 7,7 l/100 km | 1,8 l/100 km | 1,1 l/100 km |