W gamie Audi e-tron GT na rok modelowy 2025 debiutuje nowa, topowa wersja RS Performance. Jej osiągi robią wrażenie. Dowiedz się więcej o tym aucie.
Audi e-tron GT to efektowny sedan o linii nadwozia przypominającej coupe, który został oficjalnie przedstawiony w 2021 roku. Do tej pory klienci chcący nabyć to elektryczne auto mieli do wyboru dwie wersje silnikowe – o mocy 530 KM lub 646 KM. Dzięki sporej baterii (84 kWh netto) każda z nich mogła przejechać około 500 km na pełnym ładowaniu.
Na rok modelowy 2025 e-tron GT doczekał się sporej modernizacji. Elektryczne Audi zyskało poprawiony wygląd i nowe wzory felg, ale najważniejsze jest to, czego nie widać – większy akumulator (97 kWh), wyższa moc ładowania (320 kW zamiast 270 kW) oraz wydajniejsza rekuperacja (400 kW zamiast 290 kW).
Do tego doszło jeszcze kilka zmian mechanicznych (m.in. zastosowanie lżejszych silników elektrycznych). W efekcie bazowe Audi S e-tron GT może teraz pochwalić się mocą 679 KM i przyspieszeniem 0-100 km/h w 3,4 s, a mocniejsze RS e-tron GT ma 856 KM i na sprint od zera do „setki” potrzebuje 2,8 s.
Jeśli dla kogoś to wciąż za mało, to mamy dobrą wiadomość. Przy okazji odświeżenia opisywanego modelu koncern z Ingolstadt przedstawił bowiem najmocniejszy produkcyjny samochód w swojej historii – Audi RS e-tron GT Performance. Ten ultraszybki „elektryk” oddaje w ręce kierowcy aż 956 KM i rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 2,5 s od startu. Jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, tyle samo co w słabszym RS e-tron GT (Audi S e-tron GT jest z kolei minimalnie wolniejsze – osiąga 245 km/h).
Według deklaracji producenta każdy z wariantów e-trona GT może przejechać około 600 km na jednym ładowaniu. Polskie ceny modelu po modernizacji nie są jeszcze znane, ale dla zachodnich rynków prezentują się następująco: S e-tron GT od 126 000 euro (ok. 550 000 zł), RS e-tron GT od 147 500 euro (ok. 640 000 zł), a RS e-tron GT Performance od 160 500 euro (ok. 700 000 zł).
Więcej o Audi e-tron GT: