Jakie jest prawidłowe ciśnienie powietrza w oponach w samochodzie Volkswagen Passat (2014-)? Jakie są zalecane wymiary opon do tego samochodu?
Volkswagen Passat to średniej wielkości sedan, który od 2014 roku oferuje elegancki design, przestronne wnętrze i wysoką jakość wykonania. Samochód ten cechuje się komfortową jazdą oraz bogatym wyposażeniem, które sprawia, że podróżowanie nim jest przyjemnością. Passat to idealny wybór dla osób poszukujących eleganckiego i solidnego samochodu do codziennej jazdy.
Tabele ciśnienia i rozmiaru opon dla Volkswagen Passat (2014-)
Poniżej prezentujemy tabele z prawidłowym ciśnieniem opon i ich rozmiarami dla samochodu Volkswagen Passat (2014-). Wartość ciśnienia podana jest w barach. W pierwszych dwóch kolumnach podane jest ciśnienie opon dla nieobciążonego samochodu, w dwóch kolejnych dla obciążonego (obc.). W pierwszej kolumnie znajdziecie homologowane rozmiary opon dla danego modelu.
CIŚNIENIA OPON – SPIS MAREK I MODELI
VOLKSWAGEN Passat 1.4 TSI 150 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
215/55 R17 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
215/60 R16 95V |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/40 R19 96W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/45 R18 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
VOLKSWAGEN Passat 4Motion 2.0 TSI 280 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
215/55 R17 94W |
– |
– |
– |
– |
235/40 R19 96W |
– |
– |
– |
– |
235/45 R18 94W |
2.5 bar |
2.5 bar |
2.7 bar |
3 bar |
VOLKSWAGEN Passat 4Motion 2.0 TDI 190 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
215/55 R17 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
215/60 R16 95V |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/40 R19 96W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/45 R18 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
VOLKSWAGEN Passat 4Motion 2.0 TDI 240 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
215/55 R17 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/40 R19 96W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/45 R18 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
VOLKSWAGEN Passat 2.0 TDI 190 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
215/55 R17 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
215/60 R16 95V |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/40 R19 96W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/45 R18 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
VOLKSWAGEN Passat 4Motion 2.0 TDI 150 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
215/55 R17 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
215/60 R16 95V |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/40 R19 96W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/45 R18 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
VOLKSWAGEN Passat 2.5 L 170 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
215/55 R17 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
215/60 R16 95V |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/40 R19 96W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/45 R18 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
VOLKSWAGEN Passat 1.5 TSI 150 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
215/55 R17 94V |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
215/60 R16 95V |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/40 R19 96W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/45 R18 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
VOLKSWAGEN Passat GTE 1.4 TSI Hybrid 218 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
215/55 R17 94V |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/45 R18 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
VOLKSWAGEN Passat 1.4 TSI 125 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
215/55 R17 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
215/60 R16 95V |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/40 R19 96W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
235/45 R18 94W |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
2.9 bar |
Dlaczego ważne jest prawidłowe ciśnienie opon?
Prawidłowe ciśnienie opon w samochodzie jest kluczowe dla bezpieczeństwa, komfortu jazdy oraz ekonomii paliwowej. Zbyt niskie ciśnienie może prowadzić do przegrzewania się opon, zwiększonego zużycia paliwa oraz wydłużenia drogi hamowania. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie może skutkować gorszą przyczepnością, nierównomiernym zużyciem bieżnika i większym ryzykiem uszkodzenia opony na nierównych nawierzchniach.
Jak mierzyć ciśnienie opon w samochodzie?
Aby prawidłowo zmierzyć ciśnienie opon, należy zaopatrzyć się w dokładny manometr. Pomiar należy wykonywać na zimnych oponach, czyli po przynajmniej trzech godzinach od ostatniej jazdy lub po przejechaniu niewielkiego dystansu (do 2 km). Manometr należy przyłożyć do zaworu opony, upewniając się o szczelności połączenia, a następnie odczytać wynik. Zalecane wartości ciśnienia można znaleźć powyżej. Regularne sprawdzanie ciśnienia opon, co najmniej raz w miesiącu oraz przed dłuższą podróżą, jest kluczowe dla utrzymania optymalnych warunków jazdy i bezpieczeństwa na drodze.