Jakie jest prawidłowe ciśnienie powietrza w oponach w samochodzie Volkswagen Golf VI Variant (2009-2013)? Jakie są zalecane wymiary opon do tego samochodu?
Volkswagen Golf VI Variant to kompaktowy kombi, które charakteryzuje się eleganckim i nowoczesnym designem. Posiada przestronne wnętrze, które zapewnia wygodę i komfort podróżowania zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Duża przestrzeń bagażowa sprawia, że auto jest idealne do codziennego użytku oraz podróży. Golf VI Variant cechuje się solidną konstrukcją i wysoką jakością wykonania, co sprawia, że jest niezawodnym i trwałym samochodem.
Tabele ciśnienia i rozmiaru opon dla Volkswagen Golf VI Variant (2009-2013)
Poniżej prezentujemy tabele z prawidłowym ciśnieniem opon i ich rozmiarami dla samochodu Volkswagen Golf VI Variant (2009-2013). Wartość ciśnienia podana jest w barach. W pierwszych dwóch kolumnach podane jest ciśnienie opon dla nieobciążonego samochodu, w dwóch kolejnych dla obciążonego (obc.). W pierwszej kolumnie znajdziecie homologowane rozmiary opon dla danego modelu.
CIŚNIENIA OPON – SPIS MAREK I MODELI
VOLKSWAGEN Golf VI Variant 1.4 TFSI 160 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
205/55 R16 91Q |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.4 bar |
2.9 bar |
205/55 R16 91V |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.4 bar |
2.9 bar |
225/40 R18 92Y |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.4 bar |
2.9 bar |
225/45 R17 91W |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.4 bar |
2.9 bar |
VOLKSWAGEN Golf VI Variant 1.2 TSI 86 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
195/65 R15 91T |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
205/55 R16 91H |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
205/55 R16 91Q |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
225/40 R18 92Y |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
225/45 R17 91H |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
VOLKSWAGEN Golf VI Variant 2.0 TDI 140 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
195/65 R15 91H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
3 bar |
205/55 R16 91H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
3 bar |
205/55 R16 91Q |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
3 bar |
225/40 R18 92Y |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
3 bar |
225/45 R17 91H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
3 bar |
VOLKSWAGEN Golf VI Variant 1.6 TDI 105 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
195/65 R15 91T |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.4 bar |
2.9 bar |
205/55 R16 91H |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.4 bar |
2.9 bar |
205/55 R16 91Q |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.4 bar |
2.9 bar |
225/40 R18 92Y |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.4 bar |
2.9 bar |
225/45 R17 91H |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.4 bar |
2.9 bar |
VOLKSWAGEN Golf VI Variant 1.6 TDI 90 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
195/65 R15 91T |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.4 bar |
2.9 bar |
205/55 R16 91H |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.4 bar |
2.9 bar |
205/55 R16 91Q |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.4 bar |
2.9 bar |
225/40 R18 92Y |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.4 bar |
2.9 bar |
225/45 R17 91H |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.4 bar |
2.9 bar |
VOLKSWAGEN Golf VI Variant 1.2 TSI 105 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
195/65 R15 91T |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
205/55 R16 91H |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
205/55 R16 91Q |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
225/40 R18 92Y |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
225/45 R17 91H |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
VOLKSWAGEN Golf VI Variant 1.4 L 80 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
195/65 R15 91T |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
205/55 R16 91H |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
205/55 R16 91Q |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
225/40 R18 92Y |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
225/45 R17 91H |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
VOLKSWAGEN Golf VI Variant 1.4 TSI 122 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
195/65 R15 91H |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
205/55 R16 91H |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
205/55 R16 91Q |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
225/40 R18 92Y |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
225/45 R17 91H |
2 bar |
2 bar |
2.3 bar |
2.8 bar |
Dlaczego ważne jest prawidłowe ciśnienie opon?
Prawidłowe ciśnienie opon w samochodzie jest kluczowe dla bezpieczeństwa, komfortu jazdy oraz ekonomii paliwowej. Zbyt niskie ciśnienie może prowadzić do przegrzewania się opon, zwiększonego zużycia paliwa oraz wydłużenia drogi hamowania. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie może skutkować gorszą przyczepnością, nierównomiernym zużyciem bieżnika i większym ryzykiem uszkodzenia opony na nierównych nawierzchniach.
Jak mierzyć ciśnienie opon w samochodzie?
Aby prawidłowo zmierzyć ciśnienie opon, należy zaopatrzyć się w dokładny manometr. Pomiar należy wykonywać na zimnych oponach, czyli po przynajmniej trzech godzinach od ostatniej jazdy lub po przejechaniu niewielkiego dystansu (do 2 km). Manometr należy przyłożyć do zaworu opony, upewniając się o szczelności połączenia, a następnie odczytać wynik. Zalecane wartości ciśnienia można znaleźć powyżej. Regularne sprawdzanie ciśnienia opon, co najmniej raz w miesiącu oraz przed dłuższą podróżą, jest kluczowe dla utrzymania optymalnych warunków jazdy i bezpieczeństwa na drodze.