Jakie jest prawidłowe ciśnienie powietrza w oponach w samochodzie Fiat Bravo (1995-2002)? Jakie są zalecane wymiary opon do tego samochodu?
Fiat Bravo to kompaktowy samochód produkowany przez włoską markę Fiat w latach 1995-2002. Charakteryzuje się nowoczesnym designem z dynamicznymi liniami i agresywnie stylizowanymi reflektorami. Wnętrze auta jest przestronne i ergonomiczne, zapewniając wygodę zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Bravo oferuje także dużą ilość miejsca na bagaż, co sprawia, że jest idealnym wyborem dla rodzin i osób ceniących sobie praktyczność.
Tabele ciśnienia i rozmiaru opon dla Fiat Bravo (1995-2002)
Poniżej prezentujemy tabele z prawidłowym ciśnieniem opon i ich rozmiarami dla samochodu Fiat Bravo (1995-2002). Wartość ciśnienia podana jest w barach. W pierwszych dwóch kolumnach podane jest ciśnienie opon dla nieobciążonego samochodu, w dwóch kolejnych dla obciążonego (obc.). W pierwszej kolumnie znajdziecie homologowane rozmiary opon dla danego modelu.
CIŚNIENIA OPON – SPIS MAREK I MODELI
FIAT Bravo 1.2 16V 82 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
175/65 R14 82T |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
185/55 R15 82H |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
185/60 R14 82H |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
195/50 R15 82V |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
FIAT Bravo 1.6 16V 103 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
175/65 R14 82T |
2.3 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
185/55 R15 82H |
2.3 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
185/60 R14 82H |
2.3 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
195/50 R15 82V |
2.3 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
FIAT Bravo 1.9 D 65 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
175/65 R14 82T |
2.3 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
FIAT Bravo 1.4 12V 80 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
165/65 R14 79T |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
175/65 R14 82T |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
FIAT Bravo 1.9 JTD 105 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
185/55 R15 82H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
185/60 R14 82H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
195/50 R15 82V |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
FIAT Bravo 1.9 TD 75 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
175/65 R14 82T |
2.3 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
185/55 R15 82H |
2.3 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
185/60 R14 82H |
2.3 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
195/50 R15 82V |
2.3 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
FIAT Bravo 1.8 L 113 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
185/55 R15 82V |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
185/60 R14 82H |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
195/50 R15 82V |
2.2 bar |
2.2 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
FIAT Bravo 1.6 16V 90 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
195/65 R15 91H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
205/55 R16 91H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
225/45 R17 91V |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.6 bar |
2.6 bar |
FIAT Bravo 2.0 20V 154 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
195/55 R15 85V |
2.5 bar |
2.2 bar |
2.7 bar |
2.4 bar |
205/50 R15 86V |
2.5 bar |
2.2 bar |
2.7 bar |
2.4 bar |
FIAT Bravo 2.0 20V 147 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
195/55 R15 85V |
2.5 bar |
2.2 bar |
2.7 bar |
2.4 bar |
205/50 R15 86V |
2.5 bar |
2.2 bar |
2.7 bar |
2.4 bar |
FIAT Bravo 1.9 JTD 100 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
185/55 R15 82H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
185/60 R14 82H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
195/50 R15 82V |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
FIAT Bravo 1.9 TD 100 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
185/55 R15 82H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
185/60 R14 82H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
195/50 R15 82V |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
Dlaczego ważne jest prawidłowe ciśnienie opon?
Prawidłowe ciśnienie opon w samochodzie jest kluczowe dla bezpieczeństwa, komfortu jazdy oraz ekonomii paliwowej. Zbyt niskie ciśnienie może prowadzić do przegrzewania się opon, zwiększonego zużycia paliwa oraz wydłużenia drogi hamowania. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie może skutkować gorszą przyczepnością, nierównomiernym zużyciem bieżnika i większym ryzykiem uszkodzenia opony na nierównych nawierzchniach.
Jak mierzyć ciśnienie opon w samochodzie?
Aby prawidłowo zmierzyć ciśnienie opon, należy zaopatrzyć się w dokładny manometr. Pomiar należy wykonywać na zimnych oponach, czyli po przynajmniej trzech godzinach od ostatniej jazdy lub po przejechaniu niewielkiego dystansu (do 2 km). Manometr należy przyłożyć do zaworu opony, upewniając się o szczelności połączenia, a następnie odczytać wynik. Zalecane wartości ciśnienia można znaleźć powyżej. Regularne sprawdzanie ciśnienia opon, co najmniej raz w miesiącu oraz przed dłuższą podróżą, jest kluczowe dla utrzymania optymalnych warunków jazdy i bezpieczeństwa na drodze.